جلیلی: انقلاب ما متعلق به مردم است

جلیلی: انقلاب ما متعلق به مردم است
جمعه 22 بهمن 1400 - 01:33

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب ما به هر حال متعلق به مردم است, گفت: مردم هستند که این انقلاب را ایجاد و حفظ کردند و ادامه دادند و تا امروز پای آن ایستادند.

العالم-ایران

سعید جلیلی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما افزود: جا دارد به مردم مان تبریک بگوییم به علت رادمردی که در این 43 سال انجام دادند.

او ادامه داد: انقلاب به هر حال یک آرزوی دیرینه است که قرن ها، مردم و مومنان آرزو داشتند روزی بتوانند آن شعارهایی که در انقلاب ما بیان شد از جمله استقلال، آزادی و رسیدن به تعالی و حاکمیت اسلام, شکل بگیرد.

جلیلی اضافه کرد: ملت ما این افتخار را داشت که با انقلاب اسلامی، اسلام را انتخاب کرد و این کار بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه انتخاب ملت، اسلام بود، با اشاره به کلام الله قرآن مجید گفت: این ندایی که در قرآن بیان می شود که دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنیم تا یک حیات بگیرید، مردم ما آن را حقیقتاً لبیک گفتند و یک حیات جدید گرفتند که جای تبریک دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که شاخصه هایی که 22 بهمن را به یوم الله تبدیل کرد چیست؟ گفت: مهمترین شاخصه آن این است که اگر در تاریخ اسلام و در تاریخ این کشور می خوانیم که آموزه های قرآن و اهل بیت (ع)، آموزه هایی بود که خیلی ها آرزوی آن را داشتند، این آموزه ها باید روزی به آن لبیک گفته شود و امتداد پیدا کند و در سطح مسائل جامعه، کشور، سیاست و اقتصاد و عرصه های مختلف, وارد شود.

آقای جلیلی افزود: کار بزرگ حضرت امام راحل این بود که توانست آن اندیشه بزرگ و والای دینی را به صحن اجتماع و جامعه ما و سیاست بیاورد.

او اضافه کرد: شاید در 4 تا 5 قرن پیش, اندیشمندانی داشتیم که اندیشه های بسیار بزرگی را مطرح کردند و معاصر با برخی از اندیشه ورزانی که در غرب بودند؛ آن ها هم اندیشه هایی را مطرح می کردند اما متاسفانه اندیشه های بزرگ اندیشمندان دینی ما به صحن سیاست و اجتماع و اقتصاد, امتداد پیدا نکرد تا عملیاتی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غرب از زمانی که اندیشه ورزان او، اندیشه خود را در سطوح مختلف جامعه و شئون اجتماعی وارد کردند، تمدنی را کم کم شکل دادند بنابراین حدود 4 تا 5 قرن از نظر تمدنی در این عرصه، شاید جلوتر افتادند.

آقای جلیلی با اشاره به این خلاء و عقب ماندگی تمدنی افزود: به رغم این که مایه های اصلی تمدن را به بهترین شکل داشتیم در اندیشه دینی و در فرهنگ ایرانی، عقب ماند.

او اضافه کرد:کار بزرگ انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) این بود که آن اندیشه را امتداد داد و به ساحت جامعه آورد اما با همراهی مردم, آن را انجام داد؛ مردمی که حقیقتاً لبیک گفتند و با همه وجود دریافتند و این را انتخاب کردند.

او اضافه کرد: این که گفته می شود یوم الله؛ چون مردمی قیام و اسلام را انتخاب کردند حیات خود را در این انتخاب دیدند و فقط یک انتخاب نبود، 43 سال پس از انقلاب نشان داد که مردم هم انتخاب کردند و هم برای آن حاضر شدند هر آن چه را که در توانشان است ایثار کنند.

آقای جلیل افزود: این همه مقاومت، پایداری و ایثارگری که در این سال ها، آحاد ملت ما انجام دادند بسیار قابل افتخار است و این هاست که 22 بهمن را سرآغاز یک حرکت بزرگ در این کشور کرد یعنی پایان یک حرکت نبود و شروع یک حرکت بزرگ و یک یوم الله بود.

پربیننده ترین خبرها