ادعای رویترز: تصاویر ماهواره‌ای تجمع بیشتر نظامیان روس را نشان می‌دهد

ادعای رویترز: تصاویر ماهواره‌ای تجمع بیشتر نظامیان روس را نشان می‌دهد
جمعه 22 بهمن 1400 - 14:40

یک خبرگزاری انگلیسی بر اساس تصاویر ماهواره‌ای از مرز اوکراین مدعی شد که حجم نیروهای نظامی روسی مستقر در مناطق مرزی نزدیک به اوکراین افزایش یافته است.

العالم - اروپا

در حالی که مقام‌های آمریکایی مدعی تلاش برای کاهش تنش در مسئله اوکراین و جلوگیری از وقوع حمله ادعایی روسیه به این کشور هستند، اما رسانه‌ها و شرکت‌های آمریکایی همزمان در حال انتشار مطالب تحریک‌آمیز هستند.

خبرگزاری «رویترز» مدعی شد، تصاویر ماهواره‌ای تجاری منتشر شده توسط یک شرکت خصوصی آمریکایی، استقرار جدید نظامیان روسیه را در چندین مکان نزدیک اوکراین نشان می‌دهد.

این جوسازی در حالی است که روسیه در حال برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک با بلاروس و همچنین رزمایش‌های دریایی در دریای سیاه است که رسانه‌های غربی سعی می‌کنند به‌عنوان تحرکات جهت حمله به اوکراین معرفی کنند.

شرکت «مَکسار تکنولوجیز» که ارائه‌دهنده سرویس تصاویر ماهواره‌ای مستقر در آمریکا است، گفت تصاویری که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گرفته شده، استقرارهای جدید قابل توجهی را در چندین مکان در شبه‌جزیره کریمه، غرب روسیه و بلاروس نشان می‌دهد.

مکسار ادعا می‌کند در شبه‌جزیره کریمه، که در سال ۲۰۱۴ طی همه‌پرسی قانونی به روسیه ملحق شد، استقرار بزرگی از نیروها و تجهیزات جدید در فرودگاه «اوکتیابرسکویه» در شمال شهر «سیمفروپل» شامل ۵۵۰ چادر اقامتگاه سربازان و صدها وسیله نقلیه را شناسایی کرده است.

بر اساس این تصاویر، نیروها و تجهیزات جدید روسی به نزدیکی «نووزرنویه» کریمه رسیدند و همچنین به استقرار جدید در نزدیکی شهر «اسلاون» در ساحل شمال غربی شبه جزیره اشاره شده است.

به نوشته رویترز، مکسار می‌گوید در بلاروس، محل تمرینات مشترک بزرگی که محل استقرار نیروهای جدید و خودروهای نظامی است، و همچنین بالگردهایی را در فرودگاه «زیابروکا» در فاصله کمتر از ۲۵ کیلومتری مرز با اوکراین شناسایی کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ای که اواخر روز پنجشنبه منتشر کرد، نوشت استقرار گسترده نیروها و تجهیزات روسی اخیراً به منطقه آموزشی «کورسک» در غرب روسیه، تقریباً ۱۱۰ کیلومتر در شرق مرز اوکراین رسیده‌اند.

پیش از این نیز «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید ضمن ابراز نگرانی از رزمایش‌های مشترک روسیه و بلاروس که از روز پنجشنبه آغاز شد، این اقدامات را باعث تشدید تنش در اوکراین توصیف کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها