43 مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ شکست فشار حداکثری و تحقیر آمریکا در پشت درهای وین

43 مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ شکست فشار حداکثری و تحقیر آمریکا در پشت درهای وین
شنبه 23 بهمن 1400 - 11:11

هیچ ملتی در جهان به اندازه ملت ایران در معرض جنگ‌ها، توطئه‌ها، محاصره‌، فشار، تهدیدها و ترورها قرار نگرفته است در واقع، این ملت طی افزون بر چهار دهه است که بهای خیزش علیه قدرت‌های سلطه‌گر و یاری مظلومان در جهان به‌ویژه حمایت از ملت فلسطین را می‌پردازد.

العالم- تحلیل روز

این گفته، اغراق‌آمیز نیست؛ زیرا درست است که ملت‌های دیگری نیز هستند که انقلاب کرده‌اند و به همین دلیل در معرض فشارهای برخی قدرت‌های سلطه‌گر و استکباری در جهان قرار دارند ولی آن ملت‌ها از حمایت برخی دیگر از ابرقدرت‌ها برخوردارند که فهرست‌ آنها طولانی است. ولی انقلاب اسلامی ایران در معرض شدیدترین هجمه‌ها قرار گرفته که گوشه‌ای کوچک از آن در جریان جنگ رژیم معدوم صدام علیه جمهوری اسلامی تجسم یافت؛ جنگی که از سوی بسیاری از قدرت‌ها به‌ویژه آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی پشتیبانی می‌شد.

ایران در جنگ ناعادلانه‌ای که علیه ملت آن تحمیل شد تنها بود و هیچ سلاحی برای پاسخ به حملات موشکی و حملات هوایی که جان بسیاری از غیرنظامیان را گرفت، نداشت و در چنین شرایطی، غرب و شرق نه تنها به تجهیز تسلیحاتی رژیم صدام پرداختند بلکه مستقیما در این جنگ نقش‌آفرین بودند.

زمانی‌که ابرقدرت‌ها نتوانستند با جنگ، جمهوری اسلامی را ساقط کنند به سیاست تحریم و محاصره به بهانه‌های مختلف متوسل شدند و با تبانی رژیم اشغالگر اقدام به ترور دانشمندان هسته‌ای کردند و با هدف ایجاد ترس و ناامیدی در دل مردم ایران، جنگ‌های روانی علیه این ملت راه انداخته و آن را تحت فشارهای سیاسی و تهدیدهای نظامی قرار دادند.

در حالی‌که قدرت‌های سلطه‌گر و استکباری و در راس آنها آمریکا انتظار داشتند در سایه تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ایران، که حتی شامل مواد غذایی و تجهیزات پزشکی و دارویی نیز شده، مردم پرچم سفید را بالا ببرد ولی این ملت روز گذشته و در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور در راهپیمایی خودرویی، جهانیان را غافلگیر کرد.

حضور گسترده مردمی در راهپیمایی‌های 22 بهمن موید آن بود که دستاوردهای انقلاب اسلامی آنقدر عظیم است که تحریم‌های آمریکا را خنثی و بی‌اثر می‌کند و در راس آنها، استقلال سیاسی، کوتاه کردن دست بیگانگان از دخالت در امور داخلی ایران، خودکفایی در بیشتر بخش‌های صنعتی، کشاورزی، پزشکی و فنآوری و ایجاد قدرت نظامی بزرگ است که به عامل بازدارنده‌ای در برابر ابرقدرت‌هایی شده که قصد هرگونه تعرض به ایران را دارند.

امروز به رغم سیاست فشار حداکثری آمریکا، ایران قدرت‌های بزرگ را مجبور کرد که با آن بر سر یک میز در وین بنشینند و هر روز نیز غرور آمریکا را خدشه‌دار می‌کند؛ چرا که مانع از ورود هیئت آمریکایی به سالن مذاکرات شده است.

ایرانِ امروز، که آمریکا در صدد به زانو درآوردن آن بوده، در سایه پیشرفت‌های بزرگش در زمینه پزشکی از جمله پیوند کبد، استخوان و قرنیه و درمان ناباروی، به مقصد بسیاری از تروریست های درمانی در جهان تبدیل شده تا در بیمارستان‌های این کشور مداوا شوند.

ایران همچنین توانسته در تولید دارو و ملزومات پزشکی به خودکفایی دست یابد و در حال حاضر با تولید 97 درصد از داروهای موردنیاز رتبه اول را در زمینه تولید دارو در منطقه خاورمیانه به خود اختصاص داده است. ایران مقادیر زیادی دارو به‌ویژه داروهای بیولوژیکی و بیش از 100 محصول پزشکی را به 55 کشور جهان صادر می‌کند.

ایران در زمینه کشاورزی از جمله در کشت زعفران، پسته، گردو، خرما و غیره رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده، و همچنین در زمینه گندم و غلات نیز به خودکفایی رسیده است.

تنها دو روز مانده به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ایران موشک دوربرد و نقطه‌زن "خیبر شکن" را به عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی رونمایی کرد. چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت به اهداف در برد و شعاع 1450 کیلومتری، از توانمندی‌های این موشک است. در همین سالروز انقلاب، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اعلام کرد که بعد از سه سال، ایران یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت به جز میعانان و فرآورده‌ها را به فروش رسانده و این تعداد در حال افزایش است.

بنابراین مردم ایران ترکش آمریکا را حتی از آخرین تیرش یعنی تهدید نظامی و تیر فشار اقتصادی خالی کرده است.

پربیننده ترین خبرها