واکنش حماس به امضای توافقنامه تجارت آزاد لندن با تل آویو

واکنش حماس به امضای توافقنامه تجارت آزاد لندن با تل آویو
شنبه 23 بهمن 1400 - 13:07

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای امضای توافقنامه تجارت آزاد رژیم صهیونیستی و انگلیس را محکوم و آن را در راستای حمایت لندن از رژیم اشغالگر توصیف کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه «رأی الیوم»، جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن امضای توافقنامه تجارت آزاد بین رژیم صهیونیستی و انگلیس، تأکید کرد که این توافقنامه در ادامه سیاست‌های لندن برای حمایت از رژیم اشغالگر و سیاست‌های جنایتکارانه و نژادپرستانه آن علیه ملت فلسطین است.

در این بیانیه آمده است که توافقنامه مذکور، رژیم اشغالگر را به استمرار سیاست‌های نژادپرستانه علیه ملت فلسطین تشویق می‌کند و این امر نیز هر گونه فرصت برای تشکیل کشور آزاد و مستقل فلسطین به خصوص در پرتو اظهارات سران رژیم اشغالگر را تضعیف می‌کند.

حماس در بیانیه خود آورده است که این توافقنامه با ادعای دولت انگلیس مبنی بر پایبندی به حاکمیت قانون بین‌المللی در تضاد است، قانونی که رژیم اشغالگر هر روز آن را از طریق ساخت شهرک‌ها، تحمیل محاصره، تخریب خانه‌ها، کوچاندن فلسطینیان و مصادره اراضی نقض می‌کند و گزارش‌های سازمان‌ ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی گواه آن است.

آخرین مورد این گزارش‌ها مربوط به گزارش سازمان عفو بین‌الملل است که در آن آمده بود رژیم اشغالگر از زمان تأسیس این رژیم در سال ۱۹۴۸ تاکنون یک رژیم آپارتاید و نژادپرستانه بوده است.

حماس همچنین چاپ تصویر مسجد قبة الصخرة بر روی جلد این توافقنامه رسمی را محکوم و تأکید کرد که این به معنای موافقت انگلیس با حاکمیت رژیم صهیونیستی بر اماکن مقدس اسلامی و اراضی اشغالی و نیز نقض قانون بین‌المللی و همسویی دولت «بوریس جانسون» با روایت صهیونیست‌ها درباره منازعه با فلسطینیان است.

جنبش حماس از دولت انگلیس خواست تا سریعا این توافقنامه را متوقف کرده و تدابیر لازم برای اصلاح سیاست‌هایش جهت حمایت از حقوق عادلانه فلسطین اتخاذ و رژیم اشغالگر را به پایبندی به قانون بین‌المللی و پذیرش خواسته‌های ملت فلسطین اعم از آزادی، استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی، وادار سازد.

پربیننده ترین خبرها