فراخوان مقاومت فلسطین برای یاری ساکنان «الشیخ جراح»

فراخوان مقاومت فلسطین برای یاری ساکنان «الشیخ جراح»
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 14:47

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌های جداگانه‌ به رژیم اشغالگر قدس درباره پیآمدهای تعرض شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست علیه ساکنان محله «شیخ جراح» هشدار دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به تکرار تعرض شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم اشغالگر علیه ساکنان منطقه شیخ جراح، درباره انفجار اوضاع و پیآمدهای خطرناک آن هشدار دادند.

به نوشته وبگاه «فلسطین الیوم»، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود آورده است که تعرض رژیم صهیونیستی علیه ساکنان حی الشیخ ادامه دارد و « ایتمار بن غفیر» تروریست افراطی عضو کنست این تعرض را با پشتیبانی نظامیان رژیم اشغالگر هدایت می‌کند.

این جنبش ضمن هشدار درباره انفجار اوضاع به دلیل تکرار این تعرض، رژیم اشغالگر را مسئول تمامی تعرض علیه ساکنان شیخ الجراح دانست و ملت فلسطین را به اعلام خشم و بسیج عمومی برای یاری ساکنان محله الشیخ جراح فراخواند و از همه فلسطینیان خواست برای مقابله با تروریسم شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر به سمت این محله عزیمت کرده و در آنجا تجمع کنند.

از سوی دیگر جنبش حماس تجاوز شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در محله الشیخ جراح را «بازی با آتش» توصیف کرد. «محمد حماده» سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که هجوم شهرک‌نشینان با رهبری «ایتمار بن غفیر» به محله الشیخ جراح، تجاوزی آشکار و بازی با آتش در قدس است که شعله‌های آن سراسر فلسطین را دربر خواهد گرفت.

شنبه شب(دیشب) گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست به منازل فلسطینیان ساکنان محله الشیخ جراح حمله کرده و با پرتاب سنگ باعث وارد آمدن خسارت‌هایی به منازل آن‌ها شده و تعدادی از ساکنان را زخمی کردند. سخنگوی حماس همچنین فلسطینیان ساکنان قدس را به بسیج عمومی برای یاری ساکنان الشیخ جراح فراخواند و تأکید کرد که تمامی شهرها و روستاهای کرانه باختری و قدس بایستی به میدانی برای رویارویی با رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان بزدل تبدیل شود.

پربیننده ترین خبرها