«کنست» دنبال تعیین حبس 20 ساله برای سنگ‌پراکنی فلسطینی‌ها

«کنست» دنبال تعیین حبس 20 ساله برای سنگ‌پراکنی فلسطینی‌ها
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 18:10

یکی از نمایندگان «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) طرحی را ارائه کرده و خواستار مجازات حداکثری برای فلسطینی‌هایی شده که به سمت صهیونیست‌ها سنگ‌پراکنی می‌کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

«کیتی شِتریت» عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب «لیکود» پیش‌نویس قانونی را برای تشدید مجازات علیه فلسطینی‌هایی که اقدام به سنگ‌پراکنی می‌کنند، ارائه کرده است.

بر اساس گزارش کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی، این طرح خواستار تعیین حداکثر مجازات یعنی بیست سال حبس برای کسانی می‌شود که اقدام به پرتاب سنگ یا کوکتل مولوتوف و دیگر اشیاء به سمت خودروهای شهرک‌نشینان و ارتش رژیم اسرائیل به قصد وارد کردن خسارت می‌کنند و اگر ثابت شود که قصد آزار در کار نبوده مدت حبس به ده سال کاهش پیدا می‌کند.

در ادامه گزارش مذکور آمده، پیش‌نویس این قانون بر اساس قانونی که در سال ۲۰۱۵ تصویب شده بوده، نوشته شده است. قانون تصویب شده در سال ۲۰۱۵ تنها برای سه سال بوده و اجرای آن در سال ۲۰۱۸ به پایان رسیده است.

بنا به اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، سال ۲۰۲۱ شاهد ۵۵۳۲ عملیات سنگ‌پراکنی بوده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است. همچنین در سال ۲۰۲۱، ۱۰۲۲ عملیات پرتاب کوکتل مولوتوف ثبت شده و این میزان در سال قبلش ۷۵۱ عدد بوده است.

رژیم صهیونیستی در حالی تعیین اینچنین مجازات سنگینی برای سنگ‌پراکنی است که مناطق مختلف فلسطین به صورت روزانه شاهد تجاوزات و تعرض‌های نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان به فلسطینی‌هاست.

فارس

پربیننده ترین خبرها