تبلیغات توخالی و پیروزی های توهمی سعودی‌ها در یمن!

تبلیغات توخالی و پیروزی های توهمی سعودی‌ها در یمن!
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 21:36

در برهه اخیر تبلیغات سعودی درخصوص شروع عملیات گسترده و حملات شدید هوایی و دقیق به انبارهای موشک های بالستیک و پهپادهای یمن تشدید شده است، اما گزارش های رسانه های سعودی و اظهارات سخنگوی ائتلاف سعودی، صرفا خبر از پیروزی های توهمی می دهد!

العالم یمن

بیشتر این حملات که به ویژه مناطق مسکونی شهر صنعاء را هدف قرار می دهد، منجر به تخریب ساختمان ها و دارایی های مردمی و اموال دولتی می شود، و هیچ گاه دیده نشده که بتواند انبارهای اسلحه یا پهپادها را هدف قرار دهد، چرا که حملات موشکی و پهپادی درعمق خاک عربستان و امارات همچنان ادامه دارد و با وجود کثرت عملیات و حملاتی که رژیم سعودی روزانه از آن ها خبر می دهد، حملات یمنی ها همچنان ادامه دارد.

در برهه اخیر، رژیم سعودی عملیات نظامی که آنرا عملیات "یمن خوشبخت" نامید، جشن گرفت و مدعی شد که طی این عملیات، شهر حرض واقع در نقطه صفری مرزی میان عربستان و یمن را تحت کنترل خود درآورده است.

رژیم سعودی از حدود هشت سال پیش به دنبال یورش به این شهر است، اما تبلیغات سعودی درباره حرض هم نتوانست مقاومت کند و ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند نیروهای متجاوز را از اطراف حرض سرکوب کنند و به موفقیت های بزرگ در نوار مرزی بین دو کشور نائل شوند.

بعدها معلوم شد که پیروزی های اعلام شده از سوی ائتلاف متجاوز، صرفا دروغ هایی بی پایه و اساس بوده است.

"فهمی الیوسفی" معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در گفتگو با العالم درباره اهداف رژیم سعودی از تکرار تبلیغات درباره آغاز شروع عملیات نظامی در یمن اظهار داشت: این تبلیغات، تبلیغاتی پوچ و بی معناست و بازتاب تحولات در میدان نبرد است که پیروزی توهمی برای کشورهای متجاوز به شمار می رود.

الیوسفی افزود که آن ها با تبلیغات از طریق رسانه ها به دنبال تقویت روحیه نیروهای نظامی و مزدوران خود هستند تا ناتو را متقاعد کنند که در یمن به پیروزی هایی دست می یابند زیرا درصورتیکه شکست بخورند، ناتو آن ها را در آینده بابت این شکست ها بازخواست خواهد کرد و آن ها شکست خورده تلقی خواهند شد.

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن خاطرنشان کرد که آن ها به خاطر متقاعد کردن افکار عمومی در کشورهای حوزه خلیج فارس، این تبلیغات را به راه انداخته اند و همان کار را در فیلم های توهم آمیزی خود انجام دادند، به ویژه امارات که تلاش کرد تا مردم و جهانیان را متقاعد کند که به کشوری مقتدر تبدیل شده است، اما واقعیت، عکس این را ثابت کرد و نشان داد که از لحاظ سیاسی و رسانه ای شکست خورده است.

الیوسفی افزود: آن ها از هفت سال پیش همواره می گویند که به صنعاء نزدیک شده اند، اما واقعیت خلاف این را ثابت کرد و می بینیم که ان ها مدعی هستند که انصارالله را سرکوب کرده اند، همان چیزی که در مأرب اتفاق افتاد.

پربیننده ترین خبرها