آل سعود غرق در عادی سازی؛ صدور مجوز پخش فیلم نظامی "اسرائیلی" در عربستان

آل سعود غرق در عادی سازی؛ صدور مجوز پخش فیلم نظامی
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 13:43

عربستان مجوز پخش فیلم "دت آن د نیل" (مرگ بر روی رود نیل) را صادر کرده است.

العالم- کشکول

فیلم "دت آن د نیل" (مرگ بر روی رود نیل) برگرفته از رمانی از آگاتا کریستی، نویسنده انگلیسی است که اکنون - با اینکه یک نظامی زن سابق اسرائیلی به نام "گل گدوت" در آن بازی کرده است - در سینماهای عربستان به نمایش در می آید. کویت پیش از این هم نمایش فیلم "زن شگفت انگیز" با بازی همین هنرپیشه را ممنوع کرده بود.

پیش از این، کویت و لبنان به منظور جلوگیری از نفوذ رژیم صهیونیستی در جوامع عربی از طریق ابرازهای جنگ نرم مثل هنر، ورزش، پخش این فیلم را ممنوع کرده بودند. استفاده از این ابزارها معمولا به سازش فرهنگی با رژیم اشغالگر می انجامد.

همانطور که می دانیم "گدوت"، ملکه زیبایی و مدل "اسرائیلی" و یک نظامی است که با یک بازرگان اسرائیلی به نام "یارون ورسانو"، مالک هتلی در "نوی تسیدیک" ازدواج کرده است. "نوی تسیدیک" یک شهرک صهیونیست نشین است که در فلسطین اشغالی در خارج از یافا بنا شده است.

این هنرپیشه به حمایت از تجاوز رژیم صیونیستی به غزه معروف است. وی در صفحه فیسبوک خود عکسی از خود و دخترش را در حین شرکت در مراسم مذهبی روز شنبه یهود در منتشر کرده بود که در این مراسم در حال دعا برای نظامیان صهیونیستی بودند که در تابستان 2014 به غزه حمله کرده بودند. در این حمله بیش از 1640 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 8000 فلسطینی دیگر که اغلب غیر نظامی بودند، مجروح شدند. گدوت در این عکس نوشته بود: "عشق و دعایم را تقدیم فرزندان کشورم اسرائیل به خصوص تمام دختران و پسرانی می کنم که زندگیشان را به خاطر اقدامات وحشتناک حماس به خطر انداخته اند... " و در پایان نوشته بود: "شکستشان می دهیم".

گدوت همیشه به دوران خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی افتخار کرده است. او در یکی از مصاحبه هایش گفته است که از علل اصلی انتخاب من از سوی کارگردان ها برای بازی های اکشن این است که من در ارتش "اسرائیل" خدمت کرده ام. آنها می خواهند از مهارت من در کار با اسلحه استفاده کنند.

حمایت های نفرت انگیز او از کشتار کودکان غزه "امانی الخطاطبه"، وبلاگ نویس مسلمان آمریکایی را بر آن داشت تا جایزه بین المللی شرکت آمریکایی لوازم آرایشی "رولون" را رد کند. زیرا از عکس گل گدوت برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کند.

الخطاطبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "نمی توانم جایزه رولون را قبول کنم زیرا نمی توانم کار مدل هایی را که از کشتار زنان و دختران دیگر نقاط جهان حمایت می کنند، بپذیرم.. گل گدوت از جنایات ارتش رژیم صهیونیستی که با اصول و ارزش های مورد نظر وبلاگ من منافات دارد، حمایت می کند".

حال صدور مجوز پخش این فیلم از سوی عربستان، نه غافلگیرکننده است و نه عجیب. بلکه بر عکس اگر پخش این فیلم را منع می کرد، جای سئوال داشت!!، این کشور پیش از این، مجوز سازش امارات و بحرین و سودان با رژیم اشغالگر را صادر کرده و حتی آن را تشویق کرده بود. همچنین از نتانیاهو در شهر نیوم استقبال کرده بود و شاهزادگانش به هر بهانه ای با صهیونیست ها در محافل بین المللی خوشگذرانی می کنند. این کشور همچنین حریم هوایی خود را برای عبور هواپیماهای حامل جنایتکارانی چون نتانیاهو و بنت و لاپید و گانتز و .. برای ورود به امارات و بحرین و سودان باز کرده بود. اتباع "اسرائیل" را در خاک خود پذیرفته و شهروندان خود را به "اسرائیل" فرستاده است. پیش از اینها هم دشمنان این رژیم یعنی حزب الله و حماس و جهاد اسلامی انصار الله را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است. حال با همه این اوصاف هنوز هم فکر می کنید آل سعود از سازش با "اسرائیل" سر باز زده است؟!!

پربیننده ترین خبرها