وزیرکشور با نخست وزیر پاکستان دیدار کرد/ تاکید تهران و اسلام آباد بر تقویت همکاری‌های دوجانبه

وزیرکشور با نخست وزیر پاکستان دیدار کرد/ تاکید تهران و اسلام آباد بر تقویت همکاری‌های دوجانبه
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 13:32

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان دیدار کرد و طرفین در این دیدار بر تقویت همکاری‌های دوجانبه به ویژه تسهیل تجارت در مرزهای مشترک تاکید کردند.

العالم ـ آسیا

احمد وحیدی وزیر کشور و هیات همراه در سومین نشست کاری خود در پایتخت پاکستان ظهر امروز (دوشنبه) به وقت محلی با حضور در کاخ نخست وزیری با عمران‌خان دیدار کردند.

در این نشست «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان و همچنین وزیر کشور پاکستان و برخی از مقام های کشور میزبان حضور داشتند.

نخست وزیر پاکستان با استقبال از حضور وزیر کشور و هیات جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد بر اهمیت تقویت امنیت مرزهای صلح و دوستی میان دو کشور همسایه و برادر تاکید کرد.

عمران خان با یادآوری دیدار خود با آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در ۲۵ شهریور امسال، خواستار تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف به ویژه تسهیل تجارت در مرزهای مشترک شد.

نخست وزیر پاکستان همچنین با اشاره به تحولات افغانستان، گفت: راهکار نظامی هرگز شیوه حل مسائل این کشور نبوده و اکنون جامعه جهانی باید نقش خود را برای نجات مردم افغانستان از بحران شدید انسانی و اقتصادی ایفا کند.

احمد وحیدی وزیر کشور در اولین نشست کاری خود در اسلام‌آباد صبح امروز با فرمانده ارتش پاکستان و سپس با "رشید احمد" همتای پاکستانی خود دیدار و طرفین بر تقویت مدیریت مرزهای مشترک، افزایش همکاری‌های امنیتی و اقتصادی توافق کردند.

پربیننده ترین خبرها