هیات هماهنگی شیعیان موضوع تعیین رئیس جمهور را بررسی می‌کند

هیات هماهنگی شیعیان موضوع تعیین رئیس جمهور را بررسی می‌کند
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 15:49

رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق عصر امروز با حضور رئیس شورای عالی قضایی، در باره تعیین رییس جمهور این کشور گفت وگو می کنند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش شفق نیوز، یک منبع سیاسی عراقی خاطرنشان کرد که رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق عصر امروز (دوشنبه) در خانه همام حمودی، رئیس شورای عالی قضایی عراق در بغداد دیدار می کنند.

به گفته این منبع، نشست چارچوب هماهنگی شیعیان عراق به منظور بررسی آخرین تحولات صحنه سیاسی کشورشان و اتخاذ موضع مناسب در قبال بحران انتخاب رئیس جمهور جدید کشورشان برگزار می‌شود.

نمایندگان پارلمان عراق قرار بود که دوشنبه هفته گذشته با برگزاری جلسه‌ای رئیس جمهور جدید این کشور را از میان برهم صالح نامزد اتحادیه میهنی و هوشیار زیباری نامزد حزب دموکرات کردستان عراق انتخاب کنند اما چند روز مانده به برگزاری جلسه مذکور شکایتی از سوی چند نماینده علیه زیباری به دادگاه عالی فدرال عراق ارائه شد و این نمایندگان زیباری را متهم به فساد در دوره تصدی پست وزارت خارجه عراق در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ کردند.

دادگاه فدرال نیز روند نامزدی وی را متوقف و سپس پارلمان به مدت سه‌ روز نام‌نویسی مجدد برای نامزدهای جدید را آغاز کرد. در نهایت روز یکشنبه دادگاه عالی فدرال عراق با بررسی این شکایت حکم به رد نامزدی زیباری داد.

از سوی دیگر منابع مطلع عراقی از سفر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق برای دیدار با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر طی امروز در نجف خبر دادند.

این نشست در "حنانه"، طی ساعات آتی و محل اقامت مقتدی صدر در نجف انجام خواهد شد. جزئیات بیشتری از اهداف این دیدار منتشر نشده است.

پربیننده ترین خبرها