نانسی پلوسی برای رایزنی در باره مذاکرات وین به تل آویو می رود

نانسی پلوسی برای رایزنی در باره مذاکرات وین به تل آویو می رود
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 22:20

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای رایزنی درباره مسائل مختلف از جمله مذاکرات رفع تحریم ها در وین به فلسطین اشغالی می رود.

العالم ـ آمریکا

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قرار است طی روزهای آینده برای گفت وگو درباره مسائل اوکراین و همچنین مذاکرات رفع تحریم ها در وین به فلسطین اشغالی سفر کند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده پلوسی که ریاست هیئتی از کنگره را به عهده خواهد داشت، قرار است چهارشنبه از کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بازدید به عمل آورد. از سفر قبلی پلوسی به سرزمین های اشغالی بیش از دو سال می گذرد و هاآرتص نوشته مذاکرات وین از جمله مسائلی است که قطعاً در دستور کار قرار خواهد داشت.

قانونگذاران ارشد کمیته های روابط خارجه، اعتبارات و اطلاعات در این سفر نانسی پلوسی را همراهی خواهند کرد. این سفر در حالی انجام می شود که تحرکات ضد ایرانی نماینده های کنگره در حین انجام مذاکرات رفع تحریم ها در وین افزایش یافته است.

هاآرتص نوشته برخی از قانونگذران ارشد حزب دموکرات از جمله رابرت منندز علنا با رویکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران مخالفت کرده اند. گروهی از قانونگذاران حزب جمهوری خواه هم تهدید کرده اند چنانچه به قدرت برسند توافق هسته ای احتمالی با ایران را مجددا باطل خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، سفر پلوسی چند روز بعد از گفت و گوی تلفنی نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره ایران انجام می شود. بعد از آن گفت وگوی تلفنی، «اوال هولاتا»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به واشنگتن سفر کرد و دیداری با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید داشت.

پربیننده ترین خبرها