گام روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال «دونتسک» و «لوهانسک»

گام روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال «دونتسک» و «لوهانسک»
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 14:49

دومای دولتی روسیه قطعنامه‌ای را تصویب کرده است که براساس آن از رئیس جمهور این کشور درخواست می‌کند استقلال کامل دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

العالم - اروپا

دومای دولتی روسیه قطعنامه درخواست از پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک به عنوان دو جمهوری مستقل را پذیرفت.

پس از تصویب کامل این قطعنامه، دوما آن را برای امضای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور به کاخ کرملین ارسال خواهد کرد.

اخیرا «ویچسلاو والودین» رئیس دومای روسیه اعلام کرده بود که طرح درخواست از ولادیمیر پوتین برای به رسمیت شناختن جدایی طلبان شرق اوکراین در این مجلس بررسی خواهد شد.

تصویب این طرح در میانه تنشها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین صورت گرفته است. روسیه دولت اوکراین را به سرکوب اتباع روس و روس زبانان ساکن استانهای شرقی اوکراین متهم کرده است.

والودین مساله به رسمیت شناختن جدایی‌طلبان شرق اوکراین را موضوعی «بسیار مهم» خوانده و گفته بود، به نظر می‌رسد تمام فراکسیون‌های حاضر در دوما با طرح پیشنهادی موافق هستند.

براساس گزارش مسکو تایمز، دومای دولتی روز سه شنبه از قانون به رسمیت شناختن دیپلماتیک جمهوری های دونباس حمایت کرد.

این قانون از ولادیمیر پوتین درخواست می‌کند که استقلال دونتسک و لوهانسک که از سال 2014 استقلال خود را از اوکراین اعلام کرده‌اند را به رسمیت بشناسد. تاکنون هیچ کشوری استقلال این دو جمهوری از اوکراین را به رسمیت نشناخته است.

والودین که از حامیان اصلی این طرح بود در آستانه رای گیری در کانال تلگرامی خود نوشت، «آتش در شرق اوکراین ادامه دارد و مردم در حال مردن هستند. ما باید یک راه حل پیدا کنیم.

این قطعنامه الزام آور نیست و برای امضا به کاخ کرملین ارسال شده است.

پربیننده ترین خبرها