با حضور چند تن از مقامات ایرانی؛

رونمایی از گلدسته شمالی حرم امیرالمومنین

رونمایی از گلدسته شمالی حرم امیرالمومنین
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 15:04

زائران شهر نجف سالگرد تولد امیرالمؤمنین علی علیه السلام را در این شهر جشن گرفتند. تعداد زیادی از زائران آن حضرت از مناطق مختلف برای شرکت در این مراسم، خود را به شهر نجف رسانده اند.

العالم - عراق

در سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام، انبوه زائران از شهرهای مختلف عراق در مرقد مطهر آن حضرت در نجف اشرف گرد آمده و با حضور گسترده در صحن و سرای مرقد ایشان مراتب ارادت وپایبندی خود به ولایت آن حضرت را اعلام کردند.

به همین مناسبت آستان مقدس حضرت علی علیه السلام شاهد رونمایی از گلدسته شمالی مرقد مطهر ایشان بود.

11

گفتنی است این گلدسته پس از بازسازی و طلاکاری توسط شرکت کوثر ویژه بازسازی عتبات مقدس از جمهوری اسلامی ایران رونمایی می شود و به همین مناسبت مراسم ویژه ای با حضور شخصیات دولتی و مذهبی و عشایری در حرم آن حضرت شد.

سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر انقلاب اسلامی در عراق به شبکه العالم گفت: "این مناسبت، سالروز تولد والاترین شخصیت در عالم امکان یعنی حضرت علی (ع) است و چه بهتر که همین مناسبت برای رونمایی از این گلدسته انتخاب شود."

طالب الجعفری، مدیر مؤسسه شهدا در نجف اشرف هم گفت: "ما ولادت امام علی علیه السلام، پرچمدار انسانیت را به جهان اسلام و به انسانیت تبریک می گوییم".

آستان مقدس علوی نیز اقدام به تزیین مرقد مطهر و گل افشانی در خیابان های اصلی و فرعی منتهی به حرم مطهر کرده است.

مسلمانان از کشورهای مختلف عربی و اسلامی با برگزاری جشن ها و مراسم دینی، سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام را جشن گرفته اند.

پربیننده ترین خبرها