امیرعبداللهیان: حصول توافق نهایی منوط به رفتار مسئولانه طرف غربی است

امیرعبداللهیان: حصول توافق نهایی منوط به رفتار مسئولانه طرف غربی است
چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 01:11

وزیر امور خارجه ایران روند مذاکرات در وین را رو به جلو خواند و با بیان اینکه هنوز برخی موضوعات مهم، پیش روی ماست، حصول توافق نهایی را منوط به «رفتار مسئولانه» طرف غربی دانست.

العالم-ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با اشاره به گفتگوی تلفنی اش با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: در تماس با جوزپ بورل در مورد آخرین وضعیت مذاکرات وین گفتگو کردیم.

وی افزود: رعایت خطوط قرمز ایران برایمان اهمیت اساسی دارد.

وزیر خارجه یادآور شد: روند رو به جلوست، اما هنوز برخی موضوعات مهم، پیش روی ماست.

امیرعبداللهیان با اشاره به ابتکارات طرف ایرانی در مذاکرات خاطرنشان کرد: ابتکارات طرف ایرانی توافق را در دسترس قرار داده، اما حصول توافق نهایی منوط بر «رفتار مسئولانه» طرف غربی است.

امیرعبداللهیان و بورل دوشنبه تلفنی درباره مذاکرات جاری در وین گفتگو کردند.وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر حقوق و مطالبات مشروع ایران در هرگونه پیشنهادی، تصریح کرد: به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع بینی است، عقب نشینی نخواهیم کرد.

دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم ها علیه ایران از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت ها با پایتخت ها از سر گرفته شد و در سطوح مختلف در حال برگزاری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها