تاکید نخست وزیر عراق و امیر قطر بر گسترش همکاری میان دو کشور

تاکید نخست وزیر عراق و امیر قطر بر گسترش همکاری میان دو کشور
چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 08:40

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر بر گسترش همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

العالم - جهان اسلام

خبرگزاری آناتولی به نقل از بیانیه نخست وزیر عراق گزارش داد: مصطفی الکاظمی و شیخ تمیم روز سه‌شنبه در یک تماس تلفنی، روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه دو کشور را بررسی کردند.

این بیانیه می‌افزاید: در این تماس تلفنی، دو طرف بر تقویت همکاری مشترک عراق و قطر در سطوح مختلف به گونه‌ای که منافع و خواسته‌های مردم دو کشور در زمینه شکوفایی و توسعه برآورده شود، تاکید کردند.

گفت وگوی الکاظمی و شیخ تمیم در حالی است که عراق برای مقابله با کمبود سوخت نیروگاه‌های تولید برق خود، در صدد وارد کردن گاز از قطر است.

وزارت انرژی عراق هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که عادل کریم وزیر انرژی این کشور در سفری به دوحه با سعد شریده الکعبی وزیر نفت و انرژی قطر دیدار و درباره امکان واردات گاز از این کشور گفت وگو کرد.

وزارت برق عراق اوایل بهمن امسال اعلام کرد که تولید انرژی برق این کشور به علت کاهش صادرات گاز از ایران و نیز افت تولید ناشی از سرمای هوا به ۷۶۰۰ مگاوات کاهش یافته است.

این کاهش در حالی است که عراق برای تامین انرژی مورد نیاز در مصارف شهری، صنعتی و کشاورزی خود به حدود ۲۷ هزار مگاوات برق نیاز دارد.

پربیننده ترین خبرها