رایزنی رژیم صهیونیستی با آمریکا به نمایندگی از امارات، علیه انصارالله یمن

رایزنی رژیم صهیونیستی با آمریکا به نمایندگی از امارات، علیه انصارالله یمن
چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 08:45

رژیم صهیونیستی به نمایندگی از امارات مشغول رایزنی با دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای قرار دادن انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی بوده است.

العالم - فلسطین اشغالی

امارات پیش از این از دولت جو بایدن خواسته بود انصارالله یمن را بار دیگر در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

بایدن در اولین روزهای ریاست جمهوری خود انصارالله را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین این کشور در روزهای پایانی دولت خود انصارالله را در این لیست قرار داده بود.

چندین سناتور عضو کنگره آمریکا نیز پیشنهاد بازگشت انصارالله به لیست سازمان‌های تروریستی را مطرح کرده‌اند.

گریگوری میکس نماینده دموکرات کنگره که ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان را بر عهده دارد، اعلام کرده است که به دقت این موضوع را بررسی می‌کند و در حال گفت وگو با مقامات دیگر است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که با توجه به حملات اخیر از سوی انصارالله، دولتش در حال بررسی قراردادن آن‌ها در لیست سازمان‌های تروریستی است.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن نیز به تازگی در سخنانی با اشاره به دست داشتن آمریکا در تشدید حملات به یمن و به تبع آن پاسخ نیروهای یمنی به این تجاوز تاکید کرده بود که ایالات متحده و اسرائیل، امارات را وادار به از سرگیری حملات به یمن کردند و مطمئنا بازنده این بازی دولت ابوظبی خواهد بود.

رهبر انصارالله گفت: امارات بازیچه دست آمریکا است و در راه دشمنی با یمن شکست خورده و دچار آسیب بسیار شده است.

پیش از این نیز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کرده بودند که این رژیم بیم آن دارد که حمله موشکی و پهپادی [انصارالله] به امارات، تمرینی برای حمله به اسرائیل باشد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مسلح یمن در ماه جاری (۱۰ بهمن) عملیات موشکی گسترده‌ای را با هدف قرار دادن اعماق خاک امارات انجام دادند که سومین عملیات نظامی در کمتر از یک ماه گذشته است.

این عملیات همزمان با سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار او با «محمد بن زاید آل نهیان» ، ولیعهد ابوظبی آغاز شد که در آن روابط دوجانبه و منطقه‌ای از جمله عملیات یمن در امارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پس از این حملات، یک هیأت از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به ابوظبی رفت تا در مورد حمایت دفاعی و اطلاعاتی و به دنبال حمله [موشکی و پهپادی] حوثی‌ها با مقامات امارات متحده عربی گفت وگو کند.

آکسیوس فاش کرد که یک شبکه محرمانه نظامی و اطلاعاتی بیش از ۲ دهه است که اسرائیل و امارات را به همدیگر مرتبط کرده است.

پربیننده ترین خبرها