آمادگی سازمان ملل برای ارائه طرح «حل‌وفصل سیاسی جامع بحران یمن»

آمادگی سازمان ملل برای ارائه طرح «حل‌وفصل سیاسی جامع بحران یمن»
چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 14:41

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به شورای امنیت اعلام کرد که اجرای طرح «حل‌وفصل سیاسی جامع بحران» را برای پایان‌دادن به درگیری ها پی‌گیری می‌کند.

العالم - یمن

«هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز سه شنبه از تلاشش برای پیگیری طرح «حل‌وفصل سیاسی جامع بحران» بین اطراف درگیر در جنگ یمن خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» این طرح طی سخنرانی نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و در خلال جلسه وی با شورای امنیت مطرح شد؛ جلسه‌ای که در مقر دائمی این سازمان بین‌المللی و در نیویورک برگزار شد.

گروندبرگ در سخنرانی خود گفت: پایان دادن به جنگ ممکن است و من هم‌اکنون در حال توسعه دادن فعالیت‌ها در این خصوص هستم؛ طرحی نیز برای حل‌وفصل سیاسی جامع این بحران در دست دارم.

وی ادامه داد: در این طرح روی ایجاد یک فرآیند چندوجهی کار کردیم که در آن منافع طرف‌های درگیر در بحران، در چارچوب گسترده‌تری [در سطح ملی و برای کل یمن] موردتوجه قرار گیرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اضافه کرد که براساس این طرح، سلسله گفت‌وگوهایی را با هدف ارائه دستورکار پیشنهادی به طرف‌های درگیر، سیاسیون و کارشناسان امنیتی -اقتصادی آغاز خواهد کرد.

گروندبرگ ضمن این ادعا که در گفت‌وگوهایش به‌دنبال دست‌یابی به اولویت‌های فوری مردم یمن برای بلندمدت و چشم‌اندازشان در جهت پایان این درگیری خواهد بود، گفت: معتقدم این یک فرصت برای تمام طرف‌های یمنی و به مثابه ترسیم یک راه‌حل مسالمت‌آمیز محتمل برای حرکت رو به جلوست.

به گزارش فارس، تلاش‌های سازمان ملل در حالی انجام می‌شود که مردم یمن هفت سال است با نیروهای دولت مستعفی و مزدوران ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی درگیرند. سازمان ملل در ماه نوامبر اعلام کرده بود که تا پایان سال ۲۰۲۱، این جنگ به طور مستقیم و غیرمستقیم منجر به قربانی شدن ۳۷۷هزار نفر شده است. ائتلاف عربی متجاوز به یمن، کماکان به حملات علیه کودکان و غیرنظامیان ادامه می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها