زلال قرآن (312)؛

به چه دلیل گفته می شود خداوند مخلوقات عالم را به حق خلق کرده است ؟

به چه دلیل گفته می شود خداوند مخلوقات عالم را به حق خلق کرده است ؟
چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 22:43

العالم _ زلال قرآن

آیات زیر:

1– آیه 5 سوره مبارکه زمر:

« خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ يُكَوِّرُ اللَّيْلَ عَلَى النَّهَارِ وَيُكَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُّسَمًّى أَلَا هُوَ الْعَزِيزُالْغَفَّارُ»
ترجمه: (خداوند آسمانها و زمین را به حق و راستی (و برای حکمت وغرض ثابتی) ایجاد کرد، شب را بر روز و روز را برشب می پوشاند وخورشید وماه را مسخر کرده، چنانکه هر یک (برمدارخود) به وقت معیّن گردش می ‌کنند. آگاه باشید که اوخدای مقتدرمطلق و بسیارآمرزنده است).
2– آیه 8 سوره مبارکه روم:
« أَوَلَمْ يَتَفَكَّرُوا فِي أَنفُسِهِم مَّا خَلَقَ اللَّـهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ وَأَجَلٍ مُّسَمًّى وَإِنَّ كَثِيرًا مِّنَ النَّاسِ بِلِقَاءِ رَبِّهِمْ لَكَافِرُونَ»
ترجمه: (آیا آدمیان پیش خود فکرنکردند (تا بدین حکمت پی‌ ببرند) که خدا آسمانها و زمین و هر چه در بین آنهاست را به حق (و برای حکمت و مصلحت) و به وقت (و حد) معین افریده است؟ و بسیاری ازمردم به شهود و لقای خدا (درعالم غیب و وعده ثواب و عقاب بهشت و دوزخ و قیامت) به کلی کافرو بی‌عقیده‌اند).
صراحتاً اعلام می دارند که خلقت تمام مخلوقات (پیدا و پنهان ومادی وغیرمادی) جهان هستی بوسیله خداوند سبحان، خلقت به حق است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها