مردم بحرین پرچم رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند + فیلم

مردم بحرین پرچم رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند + فیلم
جمعه 29 بهمن 1400 - 15:16

رسانه‌های بحرینی خبر دادند که مردم این کشور در محکومیت عادی‌سازی روابط با تل‌آویو به خیابان‌ها آمده‌اند و پرچم رژیم صهیونیستی را لگدمال کرده‌اند.

العالم - بحرین

رسانه‌های بحرینی، بعدازظهر امروز (جمعه)، خبر دادند که مردم این کشور برای گرامیداشت سالروز شهدای انقلاب فوریه بحرین و در محکومیت سفر مقامات رژیم صهیونیستی به بحرین به خیابان‌ها آمده‌اند.

حزب الوفاق بحرین با انتشار تصاویری خبر داد که مردم این کشور پرچم رژیم صهیونیستی را لگدمال کرده‌اند و شعارهایی از قبیل «نفتالی دشمن خداست» و «لعنت لعنت بر دستنشاندگان» سر داده‌اند.

بحرین

این تظاهرات پس از آن برگزار شده است که مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله «نفتالی بنت» نخست‌وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا وارد منامه شدند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سیزدهم ماه جاری و در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد منامه، پایتخت بحرین، شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود یک توافقنامه امنیتی با منامه امضاء کرده بود.

طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضاء شده است، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد؛ اما هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شده بود: «این توافق به افزایش همکاری‌های اطلاعاتی، آموزشی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی کمک خواهد کرد. این توافق همچنین منجر به همکاری قوی و افزایش امنیت دو طرف و کل منطقه خواهد شد». بنی گانتز نیز ادعا کره بود که این توافقنامه «تاریخی» است و منجر به آغاز سطح جدیدی از روابط میان دو طرف خواهد شد. او همچنین مدعی شده بود که این توافق به توامندی دو طرف برای مقابله با «تهدیدات مشترک» خواهد افزود.

این توافق در حالی میان دو طرف امضاء شد که وزیر جنگ رژیم صهیوینستی با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «سلمان بن حمد» ولی‌عهد این کشور در منامه دیدار کرد. گانتز همچنین یک روز قبل از این دیدارها از ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا در بحرین دیدن کرد و با «برد کوپر» فرمانده فرماندهی این ناوگان به گفت‌وگو نشست.

پس از امضای توافق نظامی میان دو طرف، شرکت «BATS» وابسته به صنایع هوایی رژیم صهیونیستی مستقر در بلژیک، از معامله‌ای برای فروش رادارها و سامانه‌های ضد پهپاد به بحرین خبر داد.

این شرکت صهیونیستی اعلام کرد که فناوری رادار GR12 متعلق به شرکت BATS هسته اصلی راه‌حل مشکل بحرین خواهد بود. وبگاه «اسرائیل دیفنس» نیز در این خصوص گزارش داد که این معامله در نیمه دوم سال گذشته میلادی منعقد شده و انتظار می‌رود که در سال جاری میلادی سامانه‌ها به بحرین تحویل داده شوند.

پس از این اعلام، رسانه‌های عبری خبر دادند که طی روزهای آینده، یک افسر ارشد از نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای استقرار در کشور بحرین تعیین خواهد شد. رسانه‌ها گزارش داده بودند که این افسر علاوه بر ارتباط با نیروهای امنیتی منامه، نقش ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا را که مقر فرماندهی آن در بحرین قرار دارد، بر عهده خواهد داشت.

بحرین و امارات عربی متحده در تاریخ دهم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ با وساطت و فشار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا رسما توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را در کاخ سفید امضاء و روابط خود را با این رژیم علنی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها