انفجار خودرو در دونتسک

انفجار خودرو در دونتسک
جمعه 29 بهمن 1400 - 20:34

منابع خبری از انفجار یک خودرو در منطقه دونتسک در شرق اوکراین خبر دادند.

العالم - اروپا

جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که شامگاه روز جمعه یک خودرو در نزدیکی یک ساختمان دولتی در این منطقه منفجر شده است.

این انفجار تلفاتی را به همراه نداشته و مقام‌های این منطقه از مردم خواستند تا از محل وقوع حادثه دور شوند.

برخی منابع نیز گزارش دادند که هدف این انفجار خودروی «دنیس سیمینوف» رئیس پلیس منطقه دونتسک بوده که در این انفجار هیچگونه آسیبی ندیده است.

رسانه‌های روسی روز جمعه گزارش‌هایی از تخلیه مناطق مسکونی بخش‌هایی از منطقه خودمختار «دونباس» و به صدا در آمدن صدای آژیر خطر منتشر کردند.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز»، «دنیس پوشیلین» رهبر جمهوری خودخوانده خلق دونتسک در پیامی تلویزیونی اعلام کرد تخلیه محله «روستوف» با هماهنگی «رهبران روسیه» در حال انجام است و «ابتدا زنان و کودکان و افراد سالخورده تخلیه خواهند شد».

اقدامات انجام شده برای ممانعت از تلفات غیرنظامی در پی افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین در حالی انجام می‌گیرند که نشست امنیتی مونیخ بدون شرکت روسیه کار خود را آغاز کرده است.

روسیه بارها هشدار داده نظامیان اوکراینی با زیر پا گذاشتن توافق مینسک، نواحی خودمختار روس زبان «دونباس» واقع در شرق اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

غربی‌ها بدون توجه به این هشدارها، روسیه را به استقرار نیرو در مرزهای اوکراین و آماده شدن برای «حمله قریب‌الوقوع» به این کشور متهم کرده‌ و شمار بالایی از نیرو و تجهیزات نظامی را به شرق اروپا ارسال کرده‌اند.

همزمان با ادعای مجدد غربی‌ها درباره زمان حمله احتمالی روسیه به اوکراین، درگیری‌ها بین نظامیان اوکراینی و جدایی‌طلبان شرق این کشور نیز در حال افزایش است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها