رایزنی های سیاسی امیرعبداللهیان با مقامات خارجی در مونیخ

رایزنی های سیاسی امیرعبداللهیان با مقامات خارجی در مونیخ
شنبه 30 بهمن 1400 - 10:38

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه (دیروز) برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ وارد محل برگزاری کنفرانس شد و این نشست را فرصتی برای تبیین سیاست خارجی دولت سیزدهم و اعلام مواضع منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران خواند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان روز جمعه در بدو ورودش به محل برگزاری کنفرانس مونیخ خاطرنشان کرد، سفر به مونیخ برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی امنیتی مونیخ انجام شده است و فرصتی است برای اینکه ما سیاست خارجی دولت مردمی و تحول‌گرای سیزدهم جمهوری اسلامی ایران را تببین کنیم.

وی ادامه داد: به موازات آن اعلام مواضع منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با توجه به بحران‌هایی که در منطقه غرب آسیا با آنها مواجه هستیم و طبعاً تمرکز بر موضوع مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها را در دستور کار داریم.

امیرعبداللهیان با رییس جمهور اسلوونی دیدار کرد

حسین امیر عبداللهیان در حاشیه ۵۸امین کنفرانس امنیتی مونیخ با رییس جمهور اسلوونی در هتل محل برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ‌ دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با دکتر باروت پاخور در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیرامور خارجه در این ملاقات با اشاره به ظرفیت های گسترده روابط در حوزه های اقتصادی و فنی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک را اعلام کرد.

امیر عبداللهیان با تاکید بر عزم تهران بر توازن بخشی به روابط با کشورهای مختلف اروپایی، روابط با اسلوونی را حائزاهمیت دانست.

رئیس جمهور اسلوونی نیز با اشاره به سفر خود در سال ۲۰۱۸ و ملاقات با رهبر معظم انقلاب، آن سفر و برنامه های متعاقب پیگیری شده را نشان اراده لوبلیانا برای گسترش همه جانبه روابط با تهران دانست.

دو طرف در این ملاقات در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی از جمله آخرین وضعیت گفتگوها در وین تبادل نظر نمودند.

امیرعبداللهیان با گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد

امیرحسین امیرعبداللهیان روز جمعه با گوترش دبیرکل سازمان ملل در هتل محل برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار وزیر خارجه با رئیس اقلیم کردستان عراق

وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با همتای بوسنیایی

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه بوسنی در حاشیه اجلاس مونیخ دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه در بدو ورود به مونیخ گفت: سفر به مونیخ برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی مونیخ انجام شده است و فرصتی است برای اینکه ما سیاست‌های خارجی دولت مردمی و تحویل‌گرایی سیزدهم ایران را تبیین کنیم.

وزیر خارجه با همتای قطری دیدار کرد

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان با وزیر خارجه قطر در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه صبح جمعه تهران را به مقصد وین ترک کرد.

وی در بدو ورود به مونیخ در مورد مذاکرات ایران و ۱+۴ گفت: ما امیدواریم که گفت‌وگوهای ایران و کشورهای ۱+۴ در وین منجر به رسیدن یک توافق خوب در آینده نزدیک شود.

ملاقات امیرعبداللهیان با همتایان آلمانی و بلژیکی

حسین امیر عبداللهیان، در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با وزرای خارجه آلمان و بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدارها در مورد مسائل بین‌المللی و منطقه ای گفت‌وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها