جدیدترین آمار از تجاوز 8 ساله سعودی-اماراتی یه یمن/ بیش از 6 هزار زن و کودک کشته شده‌اند

جدیدترین آمار از تجاوز 8 ساله سعودی-اماراتی یه یمن/ بیش از 6 هزار زن و کودک کشته شده‌اند
شنبه 30 بهمن 1400 - 17:21

سازمان حامی حقوق زنان و کودکان «انتصاف» در یمن خبر داد که در جریان تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن، تا به امروز، سیزده هزار و 313 نفر از کودکان و زنان یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

العالم - یمن

سازمان حامی حقوق زنان و کودکان «انتصاف» در یمن جدیدترین آمار از تلفات میان زنان و کودکان یمنی را منتشر کرد که در پی تجاوز هشت ساله ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه خبری «الخبر الیمنی» به نقل از سازمان انتصاف گزارش داد، در حالی که جنگ علیه ملت یمن وارد هشتمین سال خود شده است، جنایات بیشتری علیه کودکان و مادران یمنی در حال رخ دادن است.

این سازمان خبر داد، در جریان این تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی، تا به امروز، ۱۳ هزار و ۳۱۳ نفر از کودکان و زنان یمنی کشته و زخمی شده‌اند. به گفته این سازمان، شش هزار و ۲۷۳ نفر از زنان و کودکان در این حملات کشته شده‌اند.

این سازمان با بیان اینکه دو هزار و ۴۲۶ زن و سه هزار و ۸۴۷ کودک در این حملات جان خود را از دست داده‌اند، تأکید کرد، در تجاوز ائتلاف متجاوز، دو هزار ۸۳۴ زن زخمی و چهار هزار و ۲۰۶ کودک نیز زخمی شده‌اند.

سازمان انتصاف همچنین در بهمن سال گذشته، آماری از تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی منتشر، و تأکید کرد، از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تا پایان ژانویه ۲۰۲۱، ۶ هزار و ۱۹۰ زن و کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند و ۶ هزار و ۸۹۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بنا بر گزارش این سازمان فعال حقوق بشری، بر اساس میانگین از هر هزار تولدی که در یمن صورت می‌گیرد، ۲۷ نوزاد مرده به دنیا می‌آیند. کما اینکه، میزان ناهنجاری‌های مادرزادی طی این سال‌ها، به دلیل استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی، به میزان هشت درصد افزایش یافته است و میانگین سوء‌تغذیه طی این مدت به میزان ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

سوء‌ تغذیه میان کودکان زیر پنج سال به دلیل تجاوز به یمن و محاصره آن، به ۴۷ درصد رسیده و از ۵.۵ میلیون کودک زیر پنج سال، ۲.۶ میلیون کودک دچار این مشکل هستند.

سازمان انتصاف همچنین خاطر نشان کرد، فقط در سال ۲۰۱۹، از یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۷۸۱ نوزاد متولد شده، نزدیک به ۳۰ هزار نوزاد مرده به دنیا آمدند. یعنی در هر ساعت سه نوزاد به دلیل این محاصره و تجاوز ظالمانه از ادامه حیات باز ماندند.

ائتلاف عربی تحت حمایت غربی-عبری ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها