آیا اسرائیل می‌تواند از امارات در برابر پهپادها و موشک‌های نیروهای یمنی دفاع کند؟

آیا اسرائیل می‌تواند از امارات در برابر پهپادها و موشک‌های نیروهای یمنی دفاع کند؟
شنبه 30 بهمن 1400 - 21:20

یمنی‌ها پیوسته تأکید می‌کنند که جنگ ائتلاف سعودی- اماراتی طی 7 سال اخیر علیه ملت یمن در واقع جنگ اسرائیل و آمریکا است و این دو رژیم عربی و برخی دیگر از مزدوران عرب صرفا ویترین این جنگ هستند.

العالم- کشکول

اصرار عجیب سعودی و امارات برای ادامه جنگ پوچ علیه ملت یمن که دستاوردی جز ویران و خرابی برای منطقه و ملت‌های آن و همچنین خالی شدن خزانه‌های سعودی و امارات نداشته است، موید این واقعیت است که این اصرار- همانطور که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند- بنا به دستور گردانندگان این رژیم‌ها در ریاض و ابوظبی است.

به تازگی روزنامه عبری‌زبان "تایمز آو اسرائیل" به نقل از مقامات رژیم صهونیستی خبر داد تل‌آویو در حال اعمال فشار بر دولت "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا است تا با استناد به درخواست امارات، جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

برخی منابع نیز فاش کردند امارات متحده عربی از دولت جو بایدن خواسته است تا انصارالله یمن را به عنوان یک گروه تروریستی بشناسد و نام این گروه را در فهرست سازمان‌های تروریستی بگنجاند. بر این اساس، شورای امنیت ملی کاخ سفید تمایل دارد، انصارالله یمن را به عنوان یک سازمان تروریستی در فهرست سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی قرار دهد، در حالی که وزارت خارجه آمریکا تنها خواهان تحریم برخی رهبران این جنبش و با قرار دادن نام کل گروه در فهرست سازمان‌های تروریستی مخالف است.

موضوع قابل توجه در این خصوص، فشار اسرائیل به دولت بایدن است؛ چرا که این رژیم از واکنش انصارالله به مشارکت تل‌آویو در جنگ علیه یمن بیم دارد. همانطور که منبع مذکور فاش کرد: "بسیاری از کارشناسان و متخصصان در اسرائیل تأکید کرده‌اند که حملات انصارالله به امارات به مثابه تهدید ضمنی اسرائیل است بدان معنا که اسرائیل نیز در تیررس حوثی‌ها قرار دارد، برخی‌ها نیز تأکید کرده‌اند که ایلات در تیررس موشک‌های انصارالله قرار دارد."

امارات امروز دفاع اسرائیل از خود را بزرگ‌ترین تضمین برای در امان ماندن از حملات یمنی‌ها می‌داند؛ لذا اصرار دارد جنگ علیه یمن را ادامه دهد. ولی قطعا امارات از روز گذشته و به دنبال نفوذ پهپاد حزب‌الله لبنان (پهپاد حسان) به فلسطین اشغالی، در محاسبات خود تجدیدنظر خواهد کرد. در واقع، رژیمی که نتوانسته از خود در برابر پهپاد "حسان" محافظت کند، چگونه می‌تواند از امارات حمایت و دفاع کند؟!

پربیننده ترین خبرها