پوتین بر رزمایش هسته‌ای روسیه نظارت کرد

پوتین بر رزمایش هسته‌ای روسیه نظارت کرد
يکشنبه 1 اسفند 1400 - 08:39

بنا بر اعلام کرملین، در این رزمایش موشک‌های مافوق صوت و کروز با موفقیت آزمایش شده است.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، نیروهای استراتژیک هسته‌ای روسیه رزمایشی تحت نظارت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، برگزار کردند. در همین حال، واشینگتن نیروهای روس را که در مرز اوکراین مستقر شده‌اند به پیشروی و مهیا کردن شرایط حمله متهم کرد.

با افزایش بیم کشورهای غربی از وقوع جنگ، وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ ادعا کردند که هیچ نشانه‌ای دال بر کاهش فعالیت‌های نظامی روسیه در منطقه مشاهده نکرده‌اند و «عمیقا نگران» این شرایط هستند.

پس از آن که مسکو و کی‌یف یکدیگر را به از سرگیری بمباران مناطق مرزی متهم کردند، فرانسه و آلمان از شهروندان خود خواستند که اوکراین را ترک کنند. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، نیز ادعا کرد نیروهای روس شروع به حرکت به سوی مرز کرده‌اند.

کرملین اعلام کرد در جریان رزمایش نظامی نیروهای استراتژیک هسته‌ای در دریا موشک‌های مافوق صوت و کروز را با موفقیت آزمایش کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ولادیمیر پوتین نیز همراه با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، از روی صفحات نمایشگر این رزمایش را مشاهده کرده است.

این رزمایش روسیه به دنبال مانورهای قوای مسلح روسیه طی چهار ماه گذشته در اطراف مرزهای اوکراین انجام شده است. ایالات متحده شمار نیروهای روس در مرز اوکراین را تا ۱۹۰ هزار نفر تخمین زده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها