اوکراین ایست بازرسی دونباس را به دلیل گلوله باران موقتا بست

اوکراین ایست بازرسی دونباس را به دلیل گلوله باران موقتا بست
يکشنبه 1 اسفند 1400 - 12:12

تنش‌ها در شرق اوکراین به سرعت رو به افزایش است.

به نقل از رویترز، ارتش اوکراین اعلام کرد اوکراین روز یکشنبه فعالیت در یکی از هفت ایست بازرسی در منطقه شرقی دونباس - تحت کنترل جدایی‌طلبان - را به دلیل گلوله‌باران شدید به حالت تعلیق درآورد.
گلوله‌باران در سراسر خط تقسیم نیروهای دولتی و جدایی‌طلبان در هفته گذشته به شدت افزایش یافت، موضوعی که دولت اوکراین آن را تحریک‌آمیز خوانده است. متحدان غربی کیف ادعا می‌کنند روسیه برای حمله به اوکراین آماده می‌شود و نگران هستند که تشدید تنش به عنوان یک بهانه مورد استفاده قرار گیرد.
روسیه هرگونه طرحی برای حمله به همسایه خود را رد می‌کند، در حالی که اوکراین قویاً پیشنهادات مسکو مبنی بر اینکه کیف می‌تواند حمله به شرق اوکراین را آغاز کند، رد کرد.
ارتش در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که جدایی‌طلبان روز شنبه سه بار با استفاده از خمپاره‌ها و نارنجک‌های سنگین ضدتانک به سمت ایست بازرسی شستیا شلیک کردند، در حالی که نقض آتش‌بس توسط جدایی‌طلبان در خط مقدم از 66 مورد در روز جمعه به 136 مورد افزایش یافت.
دو سرباز اوکراینی روز شنبه کشته و چهار سرباز زخمی شدند.
بنا بر اعلام ارتش اوکراین، با توجه به "تشدید وضعیت... و ناتوانی در تضمین امنیت مردم غیرنظامی" برای استفاده از ایست بازرسی، فرماندهی استفاده از آن را از ساعت 8 صبح روز یکشنبه "در زمان تداوم تهدید" به حالت تعلیق درآورد.
مقامات جدایی‌طلب، اوکراین را در شبکه‌های اجتماعی به گلوله‌باران مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان متهم کردند و گفتند که باید به آن پاسخ دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها