زخمی شدن ۹ زن یمنی در حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به صعده

زخمی شدن ۹ زن یمنی در حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به صعده
يکشنبه 1 اسفند 1400 - 12:10

 ائتلاف سعودی صبح امروز (یکشنبه) شهرستان مرزی «باقم» استان صعده را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد که در نتیجه آن ۹ زن زخمی شدند.

العالم - عربستان - یمن

یگان توپخانه‌ای ائتلاف سعودی صبح امروز منطقه «القهر» شهرستان مرزی «باقم» در استان صعده (شمال یمن) را گلوله‌باران کرد.

شبکه المسیره گزارش داد که در این حمله توپخانه‌ای ائتلاف متجاوز، ۹ نفر از زنان یمنی زخمی شدند.

منابع پزشکی صعده اعلام کردند که وضعیت جسمانی یکی از این مجروحان وخیم است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

سازمان حقوق بشری «انتصاف» یمن دیروز (شنبه) در گزارشی اعلام کرد، از آغاز تجاوز علیه این کشور تا کنون بیش از ۶ هزار زن و کودک کشته شدند.

به گزارش ایرنا از المسیره، سمیه طائفی رئیس سازمان حقوق بشری انتصاف گفت: از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی آمریکایی به یمن تاکنون ۲ هزار و ۴۲۶ زن و ۳ هزار و ۸۴۷ کودک کشته و ۷ هزار و ۴۰ زن و کودک نیز زخمی شده اند.

وی با بیان اینکه ائتلاف سعودی آمریکایی مسؤول جنایت علیه غیرنظامیان یمنی طی حدود این هفت سال است، افزود: تداوم محاصره یمن و توقیف کشتی‌های حامل سوخت توسط ائتلاف متجاوز، پیامدهای فاجعه باری برای بخش‌های مختلف به ویژه بخش بهداشتی و درمانی یمن دارد و دلیل اصلی افزایش مرگ و میر کودکان و مادران و بیماران بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها است.

پربیننده ترین خبرها