حماس پیشرفت در پرونده تبادل را تکذیب کرد

حماس پیشرفت در پرونده تبادل را تکذیب کرد
يکشنبه 1 اسفند 1400 - 14:09

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حصول هرگونه پیشرفت در پرونده مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری آناتولی، زاهر جبارین، مسئول دفتر شهدا، اسرا و زخمی شدگان جنبش حماس خاطرنشان کرد: ما ادعاهای رسانه‌های عبری‌ زبان در خصوص پیشرفت در پرونده مبادله اسرا را تکذیب می‌کنیم.

وی در ادامه افزود، تا به این لحظه در این معامله هیچگونه پیشرفتی حاصل نشده و دلیل آن اتخاذ اقدامات جدی درخصوص این پرونده از سوی رژیم اشغالگر است.

زاهر جبارین همچنین تصریح کرد، هدف از بیانیه‌های (اسرائیلی) که گاهی اوقات صادر می‌شود، ممانعت از تحرک خانواده‌های سربازان اسیر برای اعمال فشار بر دولت رژیم اشغالگر است.

این مسئول جنبش حماس اظهار داشت، اسرائیل هیچ تصمیمی برای تکمیل این پرونده نگرفته است و این امر حالتی از خشم و ناراحتی را در داخل رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

روز شنبه کانال ۱۲ عبری زبان به نقل از املی مواتی، عضو کمیته روابط خارجی و امنیتی کنست، گزارش داد: طبق اطلاعات ارائه شده به کمیته، پیشرفت‌هایی در خصوص اسرا و مفقودشدگان در غزه وجود دارد. این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک به خانه‌های خود بازگردند.

چهار اسرائیلی در بند جنبش حماس وجود دارند، دو سرباز اسیر در جریان جنگ علیه غزه در تابستان ۲۰۱۴ (بدون مشخص شدن سرنوشتشان) و دو تن دیگر در نوار غزه در شرایط ابهام آمیز طی سال‌های گذشته بازداشت شدند.

مصر میانجیگری بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای امضای تبادل اسرا را برعهده دارد اما تاکنون هیچگونه پیشرفت ملموسی محقق نشده است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها