رایزنی روسای هیات‌های ایران و چین در وین

رایزنی روسای هیات‌های ایران و چین در وین
يکشنبه 1 اسفند 1400 - 20:05

نشست روسای هیات‌های چین و ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها، روز یکشنبه با حضور مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

العالم - ایران - اسیا

این ملاقات در هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات برگزار شد. علی باقری کنی ساعاتی پیش وارد این هتل شد و با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها دیدار کرد.

روز گذشته نیز جلسات دوجانبه‌ای میان هیات‌های مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با چین، روسیه و اتحادیه اروپا به صورت جداگانه برگزار شد.

دور هشتم مذاکرات که از ۶ دی سال جاری در وین آغاز شده، یکی از طولانی‌ترین دورهای مذاکرات است و شرکت‌کنندگان سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد و از نقش او و انریکه مورا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات تقدیر کرد.وی بر اراده ایران برای یک پایان همراه با توافق خوب برای گفتگوها در وین تاکید و مواضع تهران را تبیین‌ کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه جمهور اسلامی ایران تمامی ابتکارات و پیشنهادات ممکن را ارائه کرده است، اظهار داشت: اکنون وقت آن رسیده است که آمریکا و سه کشور اروپایی نیز با اخذ تصمیم های سیاسی لازم، نشان دهند اراده واقعی برای رسیدن به توافق در کمترین زمان را دارند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها