مکرون بار دیگر با پوتین تلفنی گفت وگو کرد

مکرون بار دیگر با پوتین تلفنی گفت وگو کرد
دوشنبه 2 اسفند 1400 - 04:21

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه پس از تماس با رهبران غربی، مجددا روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تلفنی گفت وگو کرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبکه فرانسوی بی اف ام تی وی، مکرون روز یکشنبه برای بار دوم با پوتین تماس تلفنی داشت.

شبکه فرانسوی بدون اشاره به جزییات گفت وگو تلفنی مکرون با پوتین اعلام کرد که مکرون با رهبران آمریکا، انگلیس، اوکراین و آلمان تلفنی بمدت یک ساعت گفت و گو کرد.

اولین تماس تلفنی بین پوتین و مکرون عصر روز یکشنبه به ابتکار طرف فرانسوی صورت گرفت.

به گزارش رسانه ها، روسای جمهور درباره مذاکرات سه جانبه (روسیه، اوکراین، سازمان امنیت و همکاری اروپا) که روز دوشنبه برگزار می شود، توافق کردند. رییس جمهور روسیه همچنین به مکرون گفت که قصد دارد پس از پایان رزمایش مشترک، نیروهای خود را از بلاروس خارج کند.

ساعات پایانی روز یکشنبه دولت انگلیس اعلام کرد که بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس درباره وضعیت اوکراین با مکرون گفت‌وگو کرده و جانسون به همتای فرانسوی خود گفته که "تعهدات" پوتین به مکرون نشان‌ه ای امید بخش برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک در زمینه بحران اوکراین است.

در همین راستا کاخ سفید نیز اعلام کرد جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه در میانه ادعاهای غرب مبنی بر برنامه‌ریزی روسیه برای حمله به اوکراین، با همتای فرانسوی اش گفتگوی تلفنی داشت.

پیش از آن مکرون با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین و اولاف شولتز صدراعظم آلمان در مورد بحران اوکراین تلفنی گفت و گو کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها