کامالا هریس: بحران اوکراین هزینه‌های اقتصادی بر آمریکا تحمیل خواهد کرد

کامالا هریس: بحران اوکراین هزینه‌های اقتصادی بر آمریکا تحمیل خواهد کرد
دوشنبه 2 اسفند 1400 - 11:36

کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد که هر گونه تشدید تنش های پیرامون اوکراین، برای اقتصاد آمریکا زیان بار خواهد بود و ممکن است مردم آمریکا هزینه های زیادی بابت آن متحمل شوند.

العالم - آمریکا

«فاکس نیوز» با انتشار این خبر نوشت: هشدار کامالا هریس، که ممکن است آمریکایی ها پیامد و هزینه ناشی از وقوع جنگ روسیه به اوکراین را متحمل و احساس کنند، خبر ناگواری برای شهروندان آمریکایی است که این روزها با هزینه های گزاف ناشی از تورم مواجه هستند.

بنابراین گزارش، معاون رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با مقامات عالی ناتو در آلمان درجمع خبرنگاران دراین باره گفت: زمانی که آمریکایی ها برای اصول و تمامی آنچه که برای آنها باارزش است به دفاع از آن می ایستند، گاهی برای خودما لازم است که خود را دراین وضعیت قرار دهیم که این مساله می تواند برای ماهزینه هایی در برداشته باشد.

شبکه خبری فاکس نیوز افزود: معاون رئیس جمهوری آمریکا به این موضوع اشاره کرد که پیامد این بحران می تواند ناشی از هزینه بخش انرژی و نفت باشد، چراکه روسیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان انرژی در جهان به شمار می رود و این بحران می تواند بر وضعیت معیشتی آمریکایی ها تاثیر گذارد.

این رسانه آمریکایی افزود: هشدار معاون رئیس جمهوری آمریکا در مورد پیامدهای ناگوار اقتصادی برای شهروندان این کشور درحالی است که هم اکنون بنا بر «شاخص بهای مصرف کننده» آمریکا با افزایش بها در بخش پوشاک، حمل ونقل، مسکن، مواد غذایی و درمان ناشی از بالارفتن تورم بی سابقه طی چهار دهه گذشته مواجه است.

تارنمای خبری فاکس نیوز درادامه نوشت: کامالا هریس بر لزوم ممانعت از قصد روسیه برای تهاجم به اوکراین تاکید کرد وافزود که اروپا هرگز طی ۷۰ سال گذشته و پس از پایان جنگ جهانی دوم این چنین با احتمال وقوع یک جنگ واقعی مواجه نبوده است.

معاون رئیس جمهوری آمریکا دراین مورد درجمع خبرنگاران گفت: ما درباره یک جنگ بالقوه در اروپا حرف می زنیم، طی ۷۰ سال گذشته (اروپا) شاهد صلح و امنیت بوده ما درباره احتمال وقوع یک جنگ در اروپا حرف می زنیم.

معاون رئیس جمهوری آمریکا درحالی نسبت به فشار اقتصادی ناشی از بحران اوکراین بر آمریکا به صراحت اشاره می کند که انتشار آمار نرخ تورم بی سابقه در آمریکا از سوی وزارت کار این کشور که طی چهار دهه گذشته بی سابقه اعلام شد، زنگ های هشدار رکود اقتصادی دراین کشور را به صدا درآورده است.

آماری که وزارت کار آمریکا ۲۱ بهمن منتشر کرد نشان داد که افزایش تورم در ۱۲ ماه منتهی به ژانویه سال جاری میلادی ۷.۵ درصد افزایش داشته که بالاترین رقم از فوریه ۱۹۸۲ میلادی بدین سو به شمار می رود.

اقتصاد آمریکا درحالی با تورم بالا در دوران همه گیری ویروس کرونا دست به گریبان بوده که علاوه بر افزایش بهای سوخت، مسکن، مواد غذایی و نارسایی در تامین زنجیره کالاهای اساسی دراین کشور، شهروندان آمریکایی مواجه با بدهی های چندین تریلیون دلاری باقی مانده از دو جنگ عراق و افغانستان هستند، اکنون بحران اوکراین که غرب و ناتو به سرکردگی کاخ سفید بر آتش وقوع جنگ از سوی روسیه علیه اوکراین می دمند، بر وخامت اقتصادی شهروندان آمریکایی افزوده شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها