افشای توافقی میان ریاض و مزدوران در یمن برای حفاظت از مرزهای سعودی

افشای توافقی میان ریاض و مزدوران در یمن برای حفاظت از مرزهای سعودی
دوشنبه 2 اسفند 1400 - 16:09

کمیته اطلاعات نظامی یمن از توافقی میان فرماندهی نیروهای سعودی و گروه‌های مزدور در یمن به منظور حفاظت از مرزهای عربستان سعودی خبر داد.

العالم - عربستان سعودی

کمیته اطلاعات نظامی یمن فاش کرد، فرماندهی نیروهای سعودی و گروه‌های مزدوردر پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) توافقی برای تشکیل شبه‌نظامیان به نام «القوات الیمن السعید» بسته‌اند؛ این نیروها مأموریت‌های میدانی دارند که در رأس آن حفاظت از مرزهای سعودی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، توافی مذکور از چهار محور است که در یازده صفحه، هفت صفحه ملحقات و یک صفحه امضا نوشته شده است.

در این توافق ذکر شده که یگان‌های ایجاد شده با هیچ طرفی ارتباط نداشته باشند جز بر اساس دستورات فرماندهی ائتلاف و نمایندگان آن در فرماندهی نیروهای نجران و جازان، اتاق عملیات مشترک در «شروره» (در استان نجران) و ارتباط آن به فرماندهی نیروهای مشترک به نام «مطلق الازیمع».

در توافق مذکور اعلام شده که یگان‌های تشکیل شده به حفظ امنیت در تمامی زمینه‌ها، همکاری با طرف‌های مربوطه و پاسخ به سوالات طرف‌های امنیتی به منظور جلوگیری از تهدیدات امنیتی که به حاکمیت و امنیت عربستان ضربه می‌زند، متعهد هستند.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی تمامی هزینه‌های مالی، مجوزها از جمله مجوزهای ورود و خروج به عربستان و غیره را متقبل شده است.

بند چهارم این توافق به امتیازاتی که به فرماندهان این نیروها و خانواده‌های آنها تعلق می‌گیرد، پرداخته شده که از جمله آنها حق اقامت، دریافت تحصیل و خدمات پزشکی رایگان و غیره است.

کمیته اطلاعات نظامی افزود، این موضوع در چارچوب قاچاق انسان می‌گنجد و خانواده‌ها باید فرزندانشان را از جبهه‌ها در مرز سعودی بازگردانند.

فارس

پربیننده ترین خبرها