تهدید اسرائیل از روسیه؛

المقداد: سوریه به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخی مضاعف می‌دهد/ تأکید لاوروف بر ضرورت توقف فوری حملات هوایی اسرائیل علیه سوریه

دوشنبه 2 اسفند 1400 - 20:02

وزیر خارجه سوریه که به روسیه سفر کرده، تأکید کرد که سوریه دیر یا زود به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد و دمشق قادر است پاسخی مصاعف به آن بدهد.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، "فیصل المقداد" وزیر خارجه سوریه، امروز در کنفرانس خبری مشترک با همتای روسی‌اش "سرگئی لاوروف" افزود، آمریکا در سوریه نه تنها از نیروهای جدایی‌طلب بلکه از تروریست‌ها نیز حمایت و پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر، سرگئی لاوروف با تأکید بر ضرورت متوقف شدن فوری حملات هوایی اسرائیل به سوریه، اعلام کرد که این حملات هوایی در روند تلاش‌های دمشق در امر مبارزه با تروریسم مانع ایجاد می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین اذعان داشت: "همکاری مشترک‌مان را که هدف از آن ایجاد یک راه‌حل سیاسی در سوریه است ادامه می‌دهیم؛ راه‌حلی که صیانت از حاکمیت و وحدت سوریه و همچنین تمامیت ارضی آن را تضمین کند. به غربی‌ها اجازه نمی‌دهیم که تلاش‌های مشترک‌مان را که در چارچوب یک همکاری راهبردی است، متوقف کنند."

او با تأکید بر اینکه طرف روسی "تحریم‌های یک‌جانبه علیه سوریه را به شدت محکوم می‌کند"، خاطرنشان کرد که این تحریم‌ها به رنج بیشتر ملت سوریه منجر شده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد: "این اقدامات سختگیرانه به ویژه در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، غیرطبیعی است."

پربیننده ترین خبرها