وزارت خارجه بحرین: حضور موساد در بحرین ادامه خواهد داشت

وزارت خارجه بحرین: حضور موساد در بحرین ادامه خواهد داشت
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 00:20

معاون وزیر خارجه بحرین گفت که «موساد در بحرین به عنوان بخشی از همکاری امنیتی و اطلاعاتی دو طرف وجود دارد و این ادامه خواهد داشت».

العالم-بحرين

رسانه های اسرائیلی به نقل از عبدالله بن احمد آل خلیفه معاون وزیر امور خارجه بحرین اعلام کردند که موساد در بحرین به عنوان بخشی از همکاری امنیتی و اطلاعاتی بحرین با اسرائیل، حضور دارد.

آل خلیفه این اظهارات را چند روز پس از سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین و دیدار وی با پادشاه و ولیعهد و همچنین چند هفته پس از سفر گانتس به بحرین و امضای توافقنامه همکاری امنیتی بین دو طرف بیان کرد.

تارنمای اسرائیلی «والا» اظهارات این مقام بحرینی را «استثنایی، علنی و مستقیم» توصیف کرد و گفت: «صراحت تا این اندازه بسیار غیرعادی است».

آل خلیفه گفت: «همکاری اطلاعاتی بین اسرائیل و بحرین وجود دارد. موساد در بحرین است و آنها در منطقه حضور دارند و اگر این همکاری امنیتی بین بحرین و اسرائیل امنیت و ثبات بیشتری را تامین کند، باید اتفاق بیفتد».

وی افزود: همکاری امنیتی و اطلاعاتی با اسرائیل بخشی از مشارکت ما است و این امر ادامه خواهد داشت.

در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ نمایندگان کشورهای عربی بحرین و امارات متحده عربی طی مراسمی در کاخ سفید٬‌ توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند.

ايسنا

پربیننده ترین خبرها