انفجار معدن طلای بورکینافاسو با ۱۶۰ کشته و زخمی + عکس

انفجار معدن طلای بورکینافاسو با ۱۶۰ کشته و زخمی + عکس
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 14:13

انفجار در یک معدن طلای بورکینافاسو به کشته و زخمی شدن حداقل ۱۶۰ نفر انجامید.

العالم - افریقا

مقام‌های بورکینافاسو از تلفات بالای یک حادثه مرگبار برای کارگران و معدنچیان یک معدن طلا در جنوب غربی این کشور آفریقایی خبر دادند.

منابع رسانه‌ای به نقل از مقام‌های کشور بورکینافاسو خبر دادند، یک معدن طلا که به صورت غیررسمی و بدون مجوز در حال استخراج طلا بود، دچار یک انفجار شد که در نتیجه آن حداقل ۱۶۰ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری «تی‌آر‌تی»، طبق آخرین خبرها به نقل از مقام‌های بورکینافاسو در نتیجه انفجار معدن طلا در جنوب غربی این کشور حداقل ۶۰ نفر جانشان را از دست دادند و ۱۰۰ نفر هم زخمی شدند.

تلویزیون رسمی بورکینافاسو خبر داد، حادثه روز دوشنبه (دیروز) در استان «پونی» رخ داد اما هنوز مشخص نیست که علت این انفجار مرگبار در معدن طلای این کشور غرب آفریقا چه بوده است.

در تصاویری که از صحنه انفجار معدن طلا منتشر شده است، اجساد قربانیان انفجار، درختانی که از ریشه در آمده‌اند و تاسیساتی که کاملا تخریب شده‌اند، دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری «تی‌آر‌تی»، بورکینافاسو دارای برخی از معادن بزرگ طلا است که توسط شرکت‌های بین‌المللی اداره می‌شوند اما همچنین صدها معدن کوچک‌تر و غیررسمی که بدون نظارت یا مقررات کار می‌کنند، هم در این کشور وجود دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها