با افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، بهای بیت‌کوین به شدت تنزل کرد

با افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین، بهای بیت‌کوین به شدت تنزل کرد
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 15:10

بهای بیت‌کوین در 24 ساعت اخیر، حدود 6.5 درصد کاهش یافته است.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از سی‌ان‌ان، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال مهم، این هفته با تشدید تنش بین روسیه و اوکراین و دوری سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرخطر، فشار سنگینی را احساس می‌کنند.
بر اساس داده‌های CoinDesk، صبح روز سه‌شنبه، بیت‌کوین به بهای 36 هزار و 649 دلار معامله شد که از کاهشی 6.5 درصدی در 24 ساعت گذشته حکایت دارد. مهمترین‌ ارز دیجیتال جهان در اوایل هفته جاری به زیر 40 هزار دلار سقوط کرد و با تشدید بحران اوکراین به کاهش خود ادامه می‌دهد.
این ارز به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیک، چشم‌انداز افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا و محدود کردن دارایی‌های دیجیتال توسط برخی از اقتصادهای بزرگ، تقریباً نیمی از ارزش خود را از زمان بالاترین قیمت 68 هزار و 990 دلاری خود در نوامبر سال گذشته از دست داده است.
همتایان بیت‌کوین نیز عملکرد ضعیفی داشته اند. اتریوم، دومین ارز دیجیتال با‌ارزش جهان، در 24 ساعت گذشته بیش از 8 درصد سقوط کرد و با بهای 2 هزار و 520 دلار معامله می‌شود.
کارشناسان می‌گویند که بیت‌کوین ممکن است به این زودی‌ها تثبیت نشود.
ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA هفته گذشته در یادداشتی نوشت: «بیت‌کوین یک شرکت‌کننده ناخواسته در نوساناتی است که به تمام دارایی‌های پرخطر ناشی از تنش‌های روسیه و اوکراین ضربه می‌زند.» او گفت: «نزول شدید بیت‌کوین به این زودی‌ها به پایان نمی‌رسد.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها