انگلیس سفیر روسیه در لندن را احضار کرد/ تحریم پنج بانک روسیه از سوی لندن

انگلیس سفیر روسیه در لندن را احضار کرد/ تحریم پنج بانک روسیه از سوی لندن
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 16:52

سفیر روسیه در انگلیس به وزارت امور خارجه انگلیس فراخوانده شده است تا درباره گزارش های مربوط به ورود نظامی نیروهای روسی به اوکراین توضیح ارائه دهد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی رسمی بوریس جانسون به خبرنگاران گفت: «امروز صبح، وزارت خارجه انگلیس سفیر روسیه را احضار کرده است تا درباره آنچه دستور کرملین برای اعزام نیرو به دو منطقه دونتسک و لوهانسک گفته می شود، توضیح دهد.»

همزمان نخست وزیر انگلیس از اعمال تحریم بر ۵ بانک اصلی روسیه خبر داد.
بوریس جانسون برای آغاز آنچه خود «اولین رگبار» تحریم‌ها علیه روسیه، پس از تحولات دوشنبه شب در شرق اوکراین خواند، اعلام کرد انگلیس فورا تحریم هایی را علیه پنج بانک بزرگ روسیه و سه شخصیت روس اعمال می کند.
جانسون که با نمایندگان مجلس انگلیس سخن می گفت، تاکید کرد این اقدامات «اولین رگبار» علیه کرملین هستند و در صورت تشدید اوضاع، تحریم‌های بیشتری آماده اعمال می‌شوند.

در تداوم بحران اوکراین، امروز صدراعظم آلمان هم در واکنش به تحولات اخیر شرق اوکراین صدور مجوز پروژه واردات گاز از روسیه از طریق خط لوله نورد استریم ۲ را متوقف کرد.

در همین راستا، صبح سه شنبه، معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد، مسکو به این دلیل جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت تا از تلفات بیشتر به دلیل تشدید تنش ها از سوی کی‌یف جلوگیری کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها