یک مقام الحشد الشعبی از تشکیل یگان ذخیره خبر داد

یک مقام الحشد الشعبی از تشکیل یگان ذخیره خبر داد
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 18:47

سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی در استان دیالی گفت که یگان نیروهای ذخیره برای پشتیبانی از نیروهای نظامی و امنیتی تشکیل شده است.

العالم - عراق

«صادق الحسینی» سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی در استان دیالی واقع در شرق عراق، امروز (سه شنبه) گفت که یگان ذخیره این سازمان تشکیل شده است.

او به وبگاه بغداد الیوم گفت که این یگان با توانمندی بالا در شرایط اضطراری برای پشتیبانی از نیروهای نظامی و مقابله با حملات حضور خواهد داشت و از آن‌جایی که استان دیالی در معرض انواع تهدیدات امنیتی به دلیل فعالیت‌های داعش قرار دارد، نیاز است تا استراتژی مقابله با تروریست‌ها و حفظ امنیت روستاها و مناطق مختلف تغییر یابد.

صادق الحسینی همچنین گفت که یگان ذخیره الحشد الشعبی اقدام به انجام عملیات در مناطق صعب‌العبور و مناطقی که نیروهای امنیتی کمتر در آن‌جا حضور دارند، خواهد کرد تا این اطمینان را به ساکنان دیالی بدهد که تروریسم دیگر همچون سال ۲۰۱۴ توانایی ایجاد نا امنی نخواهد داشت و در تیررس نیروهای امنیتی است.

استان دیالی در سال‌های گذشته از اصلی‌ترین مناطق فعالیت تروریست‌های داعش است. به طوریکه اندیشکده آمریکایی «جیمز تاون» در ۲۵ دی ماه نوشت که استان دیالی محل تلاقی چهار استان عراق از جمله بغداد، سلیمانیه، واسط و صلاح الدین است. علاوه بر این، جاده هایی که از دیالی می گذرند می تواند به استان الانبار یا موصل منتهی شود. بنابراین، هر گروه مسلحی که بخواهد کنترل خود را بر آن مناطق تحمیل کند، باید در دیالی حضور داشته باشد.

همچنین به گفته منابع عراقی، ​داعش در تلاش است تا از اختلافات فرقه‌ای و مذهبی در این منطقه برای دامن زدن به اختلافات سوء استفاده کند، در حالی که حملات این سازمان تروریستی و گزارش‌ها از تداوم نفوذ آنها در این کوه‌ها حاکی از ضعف هماهنگی امنیتی بین بغداد و اربیل در این منطقه است.

به رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها