ائتلاف امارات با صهیونیست‌ها برای مقابله با پهپادهای یمن

ائتلاف امارات با صهیونیست‌ها برای مقابله با پهپادهای یمن
چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 10:38

"کانال 12" تلویزیون اسرائیل دو روز پیش پرده از تشکیل ائتلافی علیه "تهدیدهای پهپادی انتحاری" برداشت که متشکل از اسرائیل و برخی کشورهای منطقه‌ای از جمله سعودی و امارات است که بعد از تهدیدهای اخیر انصارالله مبنی بر شلیک پهپادهای انتحاری موشک‌های کروز به ابوظبی و سعودی، تشکیل شده است.

العالم- کشکول

روز یکشنبه در ابوظبی، کنفرانس تخصصی "سیستم‌های بدون سرنشین" در حضور نمایندگان ارتش‌های کشورهای عربی و غربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس برای بررسی توسعه این سامانه‌ها و نحوه مقابله با خطرات آن برگزار شد. "عمر سلطان العلماء" وزیر مشاور در امور هوش مصنوعی امارات در سخنانی گفت: "امروز این سیستم‌ها بسیار ارزان‌تر و در دسترس‌تر از همیشه هستند و این دسترسی اجازه می‌دهد این سیستم‌ها و پهپادها به دست افرادی برسد که ما نمی‌خواهیم از آن برخوردار باشند و این افراد همان گروه‌های تروریستی هستند."

"محمد بن احمد البوادری" وزیر دولت امارات در امور دفاع نیز اظهار داشت: "ما باید برای جلوگیری از استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای تهدید امنیت غیرنظامیان و تخریب موسسات اقتصادی، متحد شویم."

ناظران بر رفتارهای مقامات در حیرت هستند که چگونه این مقامات برای مقابله با پهپادها و موشک‌های یمنی‌ها، به این شکل شرم‌آور به سمت اتحاد با اسرائیل می‌روند. در واقع، اگر امارات با عربستان سعودی در جنگ علیه یمن وارد ائتلاف نمی‌شد، در معرض این تسلیحات یمنی قرار نمی‌گرفت و لذا کافی‌ست که امارات نیروها و مزدورانش را از یمن خارج کند تا در امنیت و آرامش زندگی کند و در این‌صورت نیازی به ائتلاف با اسرائیل و هزینه میلیاردها دلار برای حمایت از حود ندارد.

گروه‌هایی از جمله انصارالله که این وزیر اماراتی آنها را تروریست خواند حتی یک نیروی رزمی در امارات ندارند در حالی‌که هزاران نظامی اماراتی و مزدورانی آموزش‌دیده و تسلیح‌شده توسط امارات در یمن مستقر شده‌اند. اگر تروریسم وجود دارد ان تروریسم آمریکایی، اسرائیلی، سعودی و اماراتی است که نزدیک به 8 سال، ملت یمن را آماج حملات جنگنده‌های خود قرار داده‌اند.

امارات باید بداند که نه سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا و اسرائیل و نه ناوشکن‌ها و نه جنگنده‌های آمریکایی و نه ائتلاف علیه پهپادها نمی‌تواند آن را از خشم ملت یمن در امان نگه بدارن و باید مسئولانه با موضوع امنیت و آرامش ملتش تعامل کند وگرنه نمی‌تواند در حالی‌که یمن را غرق در کشتار و هرج و مرج کرده، در امنیت و آرامش زندگی کند.

پربیننده ترین خبرها