ادامه کمک های غرب به اوکراین؛

انگلیس از اختصاص بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین خبر داد

انگلیس از اختصاص بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین خبر داد
چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 19:15

بوریس جانسون با اعلام اینکه همراه با همپیمانان، منافع پوتین را در لندن، پاریس و نیویورک احاطه خواهند کرد، از اختصاص کمک های تسلحیاتی جدید به اوکراین خبر داد.

العالم - اروپا

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد کشورش در پی اقدامات تهدید کننده روسیه علیه اوکراین، بسته جدیدی از کمک‌های نظامی را برای کی‌یف ارسال خواهد کرد.

جانسون که امروز چهارشنبه در نشست مجلس عوام انگلیس درباره تحولات اوکراین سخن می‌گفت، افزود: انگلیس با توجه به اقدامات روسیه که تهدیدی فزاینده به شمار می‌رود و در راستای حمایت‌های سابق خود از اوکراین، به زودی بسته دیگری از کمک‌های نظامی به این کشور اختصاص خواهد داد.

نخست وزیر انگلیس گفت: این کمک‌های نظامی شامل سلاح‌ های مختلف از جمله سلاح های دفاعی مرگبار خواهد بود. وی اتحاد با همپیمانان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ما به صورت هماهنگ منافع پوتین را در پاریس، لندن و نیویورک احاطه خواهیم کرد.

جانسون تأکید کرد: ما همچنان امیدواریم شاهد اقدام پوتین برای کاهش تنش‌ها باشیم ولی آماده پاسخ به اقدامات او و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه هستیم.

این در حالی است که لندن امروز چهارشنبه از اختصاص بسته اقتصادی به اوکراین خبر داد که شامل اعطای وام ۵۰۰ میلیون دلاری به این کشور می‌شود و هدف آن کاستن از شدت پیامدهای حمله روسیه به این کشور است. انگلیس همچنین اعلام کرد مجموعه ای از تحریم‌های شدید اقتصادی نیز علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها