پنتاگون: فقط پوتین از زمان حمله به اوکراین مطلع است!

پنتاگون: فقط پوتین از زمان حمله به اوکراین مطلع است!
پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 - 02:03

سخنگوی پنتاگون با ادعای اینکه افزایش نیروهای روسی در مرز اوکراین ادامه دارد، گفت معتقدیم که نیروهای روسیه بیشتر به سمت مناطق دونتسک و لوهانسک می‌روند.

العالم - آمریکا

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بامداد پنجشنبه بار دیگر ادعاها درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین را تکرار کرد.

کربی طی نشست خبری در پنتاگون گفت: «روسیه به افزایش نیروهای خود در نزدیکی مرز با اوکراین ادامه می‌دهد و تنها [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] از زمان حمله مطلع است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی ادامه داد: «اگر پوتین جنگ را انتخاب کند، باید عواقب جان‌باختگان از جمله سربازان روسی را متحمل شود. اگر پوتین بخواهد وارد جنگ شود، پیش بینی اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد دشوار است».

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره حمایت نظامی روسیه از دو جمهوری خودخوانده در شرق اوکراین توضیح داد: «ما معتقدیم که نیروهای روسیه بیشتر به سمت مناطق دونتسک و لوهانسک می‌روند».

کربی اضافه کرد: «کانال‌های ارتباطی نظامی آمریکا و روسیه باز خواهند ماند و هیچ دلیلی نمی‌بینیم که در بحبوحه تشدید تنش‌ها بر سر اوکراین بسته شوند».

وی درباره واکنش آمریکا در صورت وقوع حمله احتمالی روسیه به اوکراین نیز گفت: «همانطور که رئیس‌جمهور [جو بایدن] در اظهارات دیروز خود اشاره کرد، وزیر دفاع [لوید آستین] دستور حرکت نیروهای آمریکایی بیشتری که در حال حاضر در اروپا مستقر هستند را صادر کرد تا به حمایت ما از متحدان ناتو و دفاع از جناح شرقی ادامه دهند».

اظهارات کربی در حالی است که پیش از وی، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت ما نه به جنگ با روسیه می‌رویم و نه برای جنگ در اوکراین نیرو می‌فرستیم، اما اقدامات دیگری انجام خواهیم داد.

شامگاه دوشنبه بود که رئیس‌جمهور روسیه طی بیانیه جدایی مناطق دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت. پوتین سپس به ارتش روسیه دستور داد برای برقراری صلح، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود.

روز گذشته نیز همزمان با تصمیم شورای امنیت ملی اوکراین برای اعلام وضعیت اضطرار ملی در سراسر این کشور، پارلمان اوکراین نیز پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به شهروندان این کشور اجازه حمل سلاح گرم می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها