جو بایدن: تحریم‌های سختی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم

جو بایدن: تحریم‌های سختی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم
پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 - 09:26

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی با اشاره به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، گفت: آمریکا و متحدانش تحریم های سختی را علیه مسکو اعمال خواهند کرد.

العالم - آمریکا

«جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین واکنش نشان داد. بایدن گفت: تحریم‌های سختی را علیه مسکو اعمال می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: آمریکا به حمایت‌های خود از اوکراین ادامه می‌دهد. رئیس جمهور اوکراین از من خواست تا با صراحتِ تمام در رابطه با حمله روسیه به اوکراین، با جهانیان سخن بگویم.

وی در ادامه افزود: متحدان آمریکا نیز اقداماتی را علیه روسیه انجام خواهند داد. بدون شک، آنها هم همچون ایالات متحده آمریکا تحریم‌های سختی را علیه روسیه و مقامات این کشور در نظر خواهند گرفت.

صبح امروز وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای روسی در عملیات ویژه خود از تسلیحاتی استفاده می‌کنند که زیرساخت‌های نظامی و سامانه‌های دفاع موشکی اوکراین را به تعطیلی بکشاند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش روسیه به عنوان بخشی از عملیات جاری در اوکراین به تأسیسات نظامی اوکراین حمله می‌کند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: از سلاح‌های دقیق علیه زیرساخت‌های نظامی، سایت‌های دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی و هواپیماها استفاده می‌شود.

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دستور داد که نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. خبرنگار الجزیره از دونباس گزارش داد که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که حمله هوایی یا موشکی در کار نیست.

مهر

پربیننده ترین خبرها