درخواست کنگره آمریکا برای اعمال «تحریم‌های فلج‌کننده» علیه روسیه

درخواست کنگره آمریکا برای اعمال «تحریم‌های فلج‌کننده» علیه روسیه
پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 - 13:18

نمایندگان کنگره در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، خواهان تحریم‌های فلج‌کننده علیه رئیس‌جمهور روسیه و اقتصاد این کشور شدند.

العالم _ اروپا

نمایندگان کنگره آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خواستار تحریم‌های فلج‌کننده علیه مسکو شدند.

«باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «قلب من برای مردم اوکراین سنگین است. به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا، متعهد هستم تا اطمینان حاصل کنم که آمریکا حداکثر هزینه را به پوتین، اقتصاد روسیه و آن‌هایی تحمیل کند که پایمال شدن حاکمیت اوکراین را تسهیل کردند».

«کریس مورفی» سناتور دموکرات هم از ایالت کنتیکت، عملیات نظامی ویژه روسیه را در اوکراین یک اقدام «شرورانه و وحشتناک ناشی از ضعف مسکو» توصیف و تأکید کرد آمریکا در نبرد با مسکو کنار اوکراین خواهد ایستاد.

مورفی که یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا است، افزود: «تصمیم پوتین اشتباهی تعیین‌کننده‌ای برای او است. مردم اوکراین تا زمانی که لازم باشد، به نبرد ادامه می‌دهند و آمریکا در این نبرد کنار آن‌ها خواهد بود.

سناتور میت رامنی جمهوری‌خواه، یکی دیگر از اعضای کمیته روابط خارجی سنا گفت: «سخت ترین مجازات های اقتصادی» باید علیه روسیه اعمال شود.

وی افزود: «آمریکا و متحدان ما باید با قرار دادن پوتین و روسیه در معرض شدیدترین مجازات‌های اقتصادی، با اخراج آنها از نهادهای جهانی و متعهد کردن خود به گسترش و مدرن‌سازی دفاع ملی‌‌، به درخواست حفاظت از آزادی پاسخ دهند».

مارشا بلکبرن دیگر سناتور جمهوری‌خواه که در کمیته نیروهای مسلح سنا حضور دارد، از بایدن خواست تحریم‌های شدیدتری از جمله حذف روسیه از سیستم بانکی سوئیفت ضد این کشور اعمال کند.

وی ادامه داد: « ما برای مردم اوکراین دعا می کنیم که در برابر تلاش پوتین برای بازسازی شوروی قدیم از خود دفاع می کنند. بایدن باید مقابل پوتین بایستد و فوری تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع کند، تحریم هایی که با حذف روسیه از سیستم بانکی سوئیفت شروع می‌شود. آمریکا کنار اوکراین است. »

سناتور مارک وارنر دموکرات که رئیس کمیته اطلاعات سنا است هم در بیانیه‌ای گفت که وی معتقد است که برای تغییر مسیر روسیه و دنبال کردن دیپلماسی دیر نشده است.

وی در عین حال افزود: «دیگر نمی‌توانیم امیدوار باشیم که این بن‌بست از طریق مسالمت‌آمیز حل شود. آن‌چه در اوکراین اتفاق می‌افتد، نه تنها برای اوکراین بلکه برای مردم روسیه نیز یک تراژدی است. آنها به سبب جاه طلبی بی پروای پوتین هزینه گزافی پرداخت خواهند کرد».

فارس

پربیننده ترین خبرها