وزارت دفاع روسیه: سازمان های نظامی جمهوریهای دونتسک و لوگانسک ارتش متحد تشکیل دادند

وزارت دفاع روسیه: سازمان های نظامی جمهوریهای دونتسک و لوگانسک ارتش متحد تشکیل دادند
پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 - 14:44

"ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: سازمان های نظامی (موسوم به میلیتسیا) جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک، با تشکیل ارتش متحد به ضدحمله علیه نیروهای اوکراینی دست زدند.

العالم - اروپا

به نقل از ریانووستی، کوناشنکوف امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با رسانه ها گفت: سازمان های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک حملات امروز ارتش اوکراین را دفع کرده و به انسجام نیروهای خود پرداخته و یک ارتش و گروه بندی نظامی واحد تشکیل دادند.

به گفته این مقام روس، ارتش جمهوری خلق دونتسک حوالی ظهر امروز عملیات گسترده ای علیه نیروهای اوکراینی در منطقه "ولناواخ" را آغاز و اقدام به پیشروی در این منطقه کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش جمهوری خلق لوگانسک، به سمت شهر شاستی پیشروی کرده و همزمان عملیات نظامی در منطقه سورسکی دونتس را اجرا کردند.

به گفته کوناشنکوف، اطلاعات تجسسی حاکی از ترک مواضع نیروهای اوکراینی در مناطق دونتسک و لوگانسک حکایت دارد و به واحدهای اوکراینی که تسلیم می شوند یا سلاح خود را زمین می گذارند، حمله نمی شود.

وی با اشاره به آغاز ضدحمله گسترده نیروهای مدافع دونتسک و لوگانسک افزود: در زمان حاضر نیروهای این دو جمهوری، به نابود کردن مراکز آتشباری نیروهای اوکراینی در منطقه دونباس پرداخته اند و نبردها در چند منطقه جریان دارد.

سران جمهوریهای خلق لوگانسک و دونتسک اعلام کرده اند که قصد دارند همه مناطق در استانهای لوگانسک و دونتسک را که در سال ۲۰۱۵ به تصرف نیروهای اوکراینی در آمده است را بازپس بگیرند و مرزهای کنونی این جمهوری را قبول ندارند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی که از شبکه های تلویزیونی سراسری روسیه پخش شد، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود.

وی گفت که مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

پوتین بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها