کرملین: هدف ما از بین‌بردن توانمندی‌های نظامی اوکراین است

کرملین: هدف ما از بین‌بردن توانمندی‌های نظامی اوکراین است
پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 - 15:29

سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید هدف خنثی‌سازی و از بین‌بردن توانمندی‌های نظامی کی‌یف است زیرا تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) هدف از عملیات نظامی ویژه این کشور علیه اوکراین را توضیح داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال از بین رفتن کامل ارتش اوکراین گفت، هدف خنثی‌سازی و از بین‌بردن توانمندی‌های نظامی کی‌یف است زیرا تهدیدی برای امنیت ملی ماست.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن اوکراین توسط منافع ملی و نگرانی برای آینده انجام می‌شود و هیچ هدف دیگری در آن دنبال نمی‌شود».

سخنگوی کرملین اضافه کرد: «البته، وضعیت بسیار نگران کننده است و البته، این یک موضوع بسیار بسیار دشوار است. اما همانطور که رئیس جمهور [ولادیمیر پوتین] در سخنرانی خود خطاب به روس‌ها توضیح داد، همه اینها دیکته شده است، در واقع نگرانی برای آینده کشورمان و منافع ملی این امر را ضروری کرد».

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا کرملین قبلا واکنش روس‌ها به عملیات نظامی را ارزیابی کرده است، گفت: «من در این مورد نمی‌دانم».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ایده تحریم‌ها علیه پوتین و دولت وی گفت کرملین نگرش منفی نسبت به تحریم‌های غرب علیه پوتین و کابینه وزیران دارد.

پیش از این، «مارک روته» نخست وزیر هلند گفته بود که تحریم‌های اتحادیه اروپا باید علیه رئیس جمهور روسیه و دولت او به دلیل عملیات در اوکراین اعمال شود.

به نوشته ریانووستی، پسکوف در پاسخ به این سوال که کرملین به پیشنهاد نخست وزیر هلند برای اعمال تحریم‌ها علیه پوتین و دولت روسیه چگونه می‌نگرد، اظهار داشت: «منفی است. بیایید رویدادها را تجزیه و تحلیل کنیم و در صورت بروز مشکل گام‌های بعدی را محاسبه کنیم».

پربیننده ترین خبرها