در گفتگو با العالم مطرح شد؛

روسیه همانند کشورهای عربی تصمیمات خود را از دشمن گدایی نمی کند

جمعه 6 اسفند 1400 - 11:26

کارشناس امور روسیه تاکید کرد این کشور همانند کشورهای عربی نیست که تصمیمات خود را از دشمن گدایی کند.

العالم _ اروپا

سمیر ایوب کارشناس امور روسیه در گفتگو با العالم، تاکید کرد این کشور همانند کشورهای عربی نیست که تصمیمات خود را از دشمن گدایی کند و به انتظار بنشیند تا ناتو و آمریکا برای آن تصمصم بگیرند.

وی تاکید کرد سیاست قدیمی روسیه در برابر آمریکا و ناتو که براساس گفتگو و انتظار بود، نتیجه ای جز شکست نداشت و این سیاست همانند سیاست های کشورهای عربی است که با رژیم صهیونیستی مذاکره می کنند به این امید که به آنها امتیازی بدهد.

این کارشناس امور روسیه تصریح کرد عملیات نظامی که روسیه در پیش گرفته است، به شیوه ای موازی با مذاکره یا هر توافقی در آینده با آمریکا تبدیل شده است. روسیه با این حال قدرت خود را نشان داده و این پیام قاطع را فرستاده است که از این به بعد نمی توان روسیه را وادار به سکوت کرد بلکه این کشور می تواند در همه عرصه ها ضد سازمان ناتو دخالت نظامی کند، سازمانی که خطری بزرگ برای یکپارچگی روسیه و موجودیت آن به عنوان کشوری مستقل محسوب می شود.

سمیر ایوب معتقد است آنچه روسیه به دنبال آن است، تغییر افراد نیست بلکه تغییر روش اوکراین و شیوه تفکر سیاسی آن است و در نتیجه روسیه نمی پذیرد که اوکراین که پیشتر خط دفاع از جماهیر شوروی بود، به پایگاهی نظامی برای جاسوسی یا نظارت ضد روسه تبدیل شود.

این کارشناس امور روسیه تاکید کرد این کشور در پی این است که رهبران اوکراین و بالاتر از آن رهبران آمریکا را متقاعد کند که به هیچ وجه نمی توان اوکراین یا گرجستان یا هر یک از جمهوری های شوروی را به پیمان ناتو ملحق کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها