اردوغان: اروپا و ناتو هیچ موضع قاطعی در قبال اوکراین نگرفتند

اردوغان: اروپا و ناتو هیچ موضع قاطعی در قبال اوکراین نگرفتند
جمعه 6 اسفند 1400 - 16:36

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه اروپا و غرب هیچ موضع قاطعی در قبال اوکراین اتخاذ نکرد، گفت ناتو هم باید واکنش محکم‌تری نشان می‌داد و محکوم کردن کافی نیست.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) از عدم کمک‌رسانی ناتو و اتحادیه اروپا به اوکراین برای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه در دنباس انتقاد کرد.

اردوغان در گفتگو با رسانه‌ها بعد از نماز جمعه در استانبول، گفت: «هیچ موضع قاطعی در قبال اوکراین از سوی اتحادیه اروپا و غرب ظاهر نشده است».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی درباره ناتو نیز اظهار داشت: «پاسخ ناتو به حمله روسیه باید قاطع‌تر باشد و محکوم کردن به تنهایی کافی نیست».

رئیس‌جمهور ترکیه درباره سرنوشت اتباع باقیمانده این کشور در اوکراین نیز توضیح داد: «هم سفارتخانه و هم کنسول‌گری‌های ما آماده هستند تا هر اقدامی را انجام دهند».

بر این اساس، اردوغان با بیان اینکه کشورهای غربی فقط درباره حمایت از اوکراین حرف می‌زنند ولی عمل نمی‌کنند، افزود: «غرب تا امروز فقط به نصیحت کردن درباره اوکراین ادامه می‌دهد».

صبح پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دونباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز بامداد جمعه با اعلام فرمان بسیج عمومی در سراسر این کشور، از کمک نکردن کشورهای غربی به کی‌یف در مقابله با عملیات نظامی روسیه انتقاد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها