کره جنوبی مرگبارترین روز کرونا را پشت سر گذاشت

کره جنوبی مرگبارترین روز کرونا را پشت سر گذاشت
شنبه 7 اسفند 1400 - 10:24

سویه اومیکرون ویروس کرونا، کره جنوبی را با بحرانی کم‌سابقه در حوزه بهداشت مواجه کرده است.

العالم - اسیا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، کره جنوبی در حالی که با موجی از موارد ابتلا به سویه اومیکرون دست و پنجه نرم می‌کند، مرگبارترین روز همه‌گیری کرونا را در روز شنبه شاهد بود و 112 مورد مرگ و میر را در یک بازه زمانی 24 ساعته گزارش کرد.
کارکنان بهداشتی، 166 هزار و 209 مورد جدید را تشخیص دادند که به رکورد یک روزه روز چهارشنبه -- 171 هزار و 451 نفر -- نزدیک شد و نشان دهنده افزایش بیش از 37 برابری نسبت به سطوح روزانه در اواسط ژانویه بود؛ زمانی که اومیکرون برای نخستین بار به عنوان سویه غالب در کشور ظاهر شد.
اومیکرون تاکنون کمتر از سویه دلتا که کشور را در دسامبر گذشته و اوایل ژانویه به شدت تحت تأثیر قرار داد، باعث بیماری جدی یا مرگ شده است. اما بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در بحبوحه شیوع فزاینده‌ای که کارمندان خسته بهداشت را درگیر کرده، افزایش یافته است.
آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره اعلام کرد که بیش از 640 بیمار در وضعیت وخیم یا وخیم بودند، در حالی که در اواسط فوریه این آمار حدود 200 تا 300 نفر بود. وزارت بهداشت نیز اعلام کرد حدود 44 درصد از بخش‌های مراقبت‌های ویژه کشور که برای بیماران کووید-19 در نظر گرفته شده، اشغال شده‌اند.
نخست‌وزیر کیم بو کیوم، مقام شماره 2 سئول پس از رئیس‌جمهور مون جائه این، روز جمعه گفت مقامات بهداشتی پیش‌بینی می‌کنند که موج اومیکرون در اواسط ماه مارس به اوج خود برسد؛ زمانی که کشور ممکن است روزانه شاهد حدود 250 هزار مورد ابتلا باشد. نگرانی‌هایی وجود دارد که با شروع ترم‌های جدید مدارس در ماه مارس و همچنین به دلیل تجمعات سیاسی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری 9 مارس، این وضع بدتر شود.
بیش از 86 درصد از جمعیتِ بیش از 51 میلیونیِ کشور به طور کامل واکسینه شده اند و حدود 60 درصد نیز واکسن های تقویت‌کننده (دوز سوم) دریافت کرده اند. این کشور چهارمین دور از واکسیناسیون را برای افراد در مهدکودک‌ها و مراکز مراقبت آغاز کرده است تا از مردم در برابر شیوع گسترده اومیکرون محافظت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها