آمریکا در تدارک برای خارج کردن «زلنسکی» از کی‌یف

آمریکا در تدارک برای خارج کردن «زلنسکی» از کی‌یف
شنبه 7 اسفند 1400 - 10:23

طبق گزارش یک روزنامه آمریکایی، واشنگتن آماده است به رئیس‌جمهور اوکراین برای خروج از کی‌یف کمک کن

العالم - امریکا - اروپا

در شرایطی که تازه ترین خبرها از کمک نظامی ۶۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین برای مقابله با روسیه حکایت دارد، روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از منابع آگاه، از تدارک واشنگتن برای کمک به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای خروج از پایتخت این کشور خبر داد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام‌‌های آمریکایی و اوکراینی گزارش داد: «دولت ایالات متحده آماده است تا به ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای کی‌یف کمک کند تا از دستگیری یا کشته شدن او توسط نیروهای روسی جلوگیری کند».

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین تا کنون پیشنهادات برای خارج شدن از کی‌یف پایتخت این کشور را نپذیرفته است.

به دنبال انتشار خبر واشنگتن پست درباره تدارک آمریکا برای خارج کردن رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلسنکی ویدئویی جدید از خود در نزدیکی ساختمان ریاست‌جمهوری اوکراین در کی‌یف منتشر کرد و گفت: من قصد زمین گذاشتن اسلحه خود را نداشته‌ام. شایعات را باور نکنید. ما از سرزمین خود محافظت می‌کنیم».

زلنسکی روز جمعه (دیروز) هم در یک سخنرانی درباره وضعیت جاری در اوکراین با توجه به ادامه عملیات نظامی روسیه در این کشور گفته بود: «طبق اطلاعاتی که ما داریم، دشمن من را به عنوان هدف شماره ۱ و خانواده‌ام را به عنوان هدف شماره ۲ مشخص کرده است».

در گزارش واشنگتن پست آمده است: «چند هفته است که زلنسکی این هشدارهای مقامات آمریکایی را شنیده است. به گفته یکی از دستیاران زلنسکی، هنگامی که ویلیام برنز، رئیس سیا در ماه ژانویه به اوکراین پرواز کرد تا با زلنسکی درباره تهدید فزاینده روسیه علیه کشورش دیدار کند، رئیس جمهور اوکراین از او پرسید که آیا او یا خانواده‌اش شخصاً در خطر هستند یا خیر».

این روزنامه آمریکایی بدون اشاره به نام و هویت دستیار ولودیمیر زلنسکی افزود: «رئیس‌جمهور اوکراین درباره اینکه روس‌ها سعی کنند او را بکشند، شک داشت. دستیار (رئیس‌جمهور اوکراین) گفت، برنز اطلاعات خاصی را به اشتراک نگذاشت اما روشن کرد که زلنسکی باید امنیت شخصی خود را جدی بگیرد».

انتشار خبر واشنگتن پست و واکنش زلنسکی در شرایطی صورت گرفته که پیشتر رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که هدف مسکو از عملیات نظامی در اوکراین اشغال این کشور نیست. ولادیمیر پوتین البته از ارتش اوکراین خواست قدرت را در دست بگیرد. وی تصریح کرد: «اگر قدرت در دستان شما باشد، توافق آسان خواهد بود»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها