مقام آمریکایی: پیشرفت در مذاکرات با ایران حاصل شده اما مسائل دشوار همچنان باقی است

مقام آمریکایی: پیشرفت در مذاکرات با ایران حاصل شده اما مسائل دشوار همچنان باقی است
شنبه 7 اسفند 1400 - 10:49

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود از حصول پیشرفت در مذاکرات وین خبر داد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت مذاکره‌کنندگان در هفته گذشته پیشرفت قابل توجهی در احیای توافق هسته‌ای 2015 ایران داشته اند اما مسائل بسیار دشواری باقی مانده است.

این مقام آمریکایی گفت امیدوار است مذاکره‌کننده اصلی ایران در روزهای آینده به وین، جایی که مذاکرات در حال انجام است، "با دید مثبت" بازگردد؛ اما حتی اگر این کار را انجام دهد، باز هم موضوعات دشواری روی میز وجود دارد.

این مقام آمریکایی به شرط اینکه نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: «در یکی دو هفته گذشته پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته است. اما در عین حال مهم است توجه داشته باشیم که مسائل بسیار جدی باقی مانده است.»

این مقام آمریکایی گفت، اگر بتوان به یک توافق دست یافت، از بسیاری جهات شرایط توافق اولیه در مورد سطوح غنی‌سازی اورانیوم ایران، ذخایر اورانیوم غنی‌شده‌ای که ممکن است در اختیار داشته باشد و تعداد سانتریفیوژهایی که ممکن است کار کند، حفظ خواهد شد.

با این حال، او امکان برخی اصلاحات را برای در نظر گرفتن تحریم‌های اضافی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا پس از خروج ایالات متحده از توافق در سال 2018 علیه ایران اعمال کرد و پیشرفت‌های هسته‌ای که ایران از آن زمان انجام داده است، رد نکرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هنوز هم اختلافاتی وجود دارد که برایشان «راه حلی روی میز وجود ندارد»، گفت: «امیدواریم وقتی ایران بازمی‌گردد، با آمادگی برای حل سریع این مشکل وارد شود.»

وی همچنین گفت هیچ توافقی در مذاکرات جداگانه در مورد آزادی چهار شهروند آمریکایی زندانی در ایران حاصل نشده است.

پربیننده ترین خبرها