زیرساخت های اوکراین بدست نیروهای خودی منهدم می شود

زیرساخت های اوکراین بدست نیروهای خودی منهدم می شود
شنبه 7 اسفند 1400 - 14:12

 شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ در گزارشی از نبردها در اوکراین اعلام کرد: نیروهای اوکراینی زیرساخت های کشور خود را در عقب نشینی در برابر نیروهای روسیه و ارتش جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک نابود می کنند.

العالم - اروپا


شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ روز شنبه در گزارش خود گفت: نیروهای اوکراینی در هنگام عقب نشینی ها در مناطق مختلف این کشور، نیروگاه های برق و پل ها را منفجر می کنند.

در گزارش رسانه روسی، به عنوان نمونه ای از این تاکتیک نیروهای اوکراینی، به انفجار پلی در استان خارکیف در شرق اوکراین در هنگام عقب نشینی نیروهای اوکراینی اشاره شد.

در همین حال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز گفت: ارتش روسیه در ۲۸ ساعت اخیر ۸۲۱ مرکز نظامی و زیرساخت های اوکراین را هدف قرار داده و نابود کرده اند.

وی ازجمله به نابودی ۱۴ فرودگاه نظامی، سرنگونی هفت فروند هواپیما، هفت فروند بالگرد، ۹ فروند پهپاد، انهدام ۲۴ سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ و اوسا و ۴۸ ایستگاه رادار و ۱۹ مقر فرماندهی و انهدام ۸۷ دستگاه تانک و نفربرهای زرهی و ۸ قایق نظامی و ناوچه خبر داد.

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد روز پنجشنبه، ۵ اسفند وارد مرحله جدیدی شد. منابع خبری همان روز (پنجشنبه) پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند. روس‌ها اعلام کرده‌اند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌ها است.

حملات ارتش جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک به مواضع نیروهای اوکراینی با پشتیبانی ارتش روسیه انجام می گیرد.

پوتین دوشنبه گذشته (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها